۱۳۴ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی تاکنون در مازندران شناسایی شده است.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۳۴ نقطه با قابلیت ساخت نیروگاه برق‌آبی در مازندران شناسایی شده که تا کنون در ۶ نقطه نیروگاه به بهره‌برداری رسید و برای ۵۷ نقطه نیز آماده انتشار فراخوان هستیم.

او افزود: در حال حاضر ۶ نیروگاه برق‌آبی در مازندران با توان سالانه تولید انرژی ۴۹.۵۴ گیگاوات‌ساعت فعال است و هشت واحد نیروگاهی با ظرفیت ۴۱.۶۳ مگاوات و توان تولید انرژی ۱۶۵.۷ گیگاوات ساعت در سال نیز در حال ساخت است.

داوودیان گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در ۵۷ نقطه مستعد ساخت نیروگاه برق‌آبی نیز انجام شده که در مرحله انتشار فراخوان قرار دارد و آماده همراهی با سرمایه‌گذاران برای ایجاد نیروگاه در این نقاط هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های در نظر گرفته شده برای این ۵۷ نقطه ۲۸۵.۴۹ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه این واحد‌های طراحی شده نیز یک‌هزار و ۳۷۲ گیگاوات ساعت است.

داوودیان گفت: ۶۳ نقطه دیگر نیز در استان شناسایی شده که امکان ایجاد نیروگاه برق‌آبی با مجموع ظرفیت ۱۳۹.۷۹ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه ۴۴۸ گیگاوات ساعت در آنها وجود دارد.

او افزود: مجموع ظرفیت تولید برق در ۱۳۴ نقطه شناسایی شده استان برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی ۴۸۳.۲ مگاوات و توان تولید انرژی سالانه در این نقاط ۲ هزار و ۳۵ گیگاوات ساعت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: مازندران با توجه به وجود بیش از ۱۲۰ شاخه رودخانه اصلی و فرعی با طول مجموع حدود هفت هزار کیلومتر ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید برق از انرژی جریان آب دارد. دست‌کم ۲۰ رودخانه از این ۱۲۰ شاخه نیز رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند که می‌توان روی آنها برای ایجاد تاسیسات نیروگاه‌های برق‌آبی حساب ویژه‌ای باز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار