رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران در مازندران گفت: با تلاش و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات چوگان مازندران، این استان به پایگاه اصلی ورزش چوگان تبدیل شود.

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد: با حضور سرهنگ ناظری رئیس فدراسیون چوگان، حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع، انتخابات این رشته برگزار و سیدعلیرضا بیگی با کسب ۱۰ رای برای ۴ سال سکاندار هیات چوگان استان مازندران شد.

مازندران به پایگاه اصلی ورزش چوگان تبدیل شود

اصغر ناظری رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران در این مجمع، با تبریک کسب رای اعتماد علیرضا بیگی برای ریاست هیات چوگان مازندران گفت: رشته ورزشی چوگان در دین اسلام و در تاریخ و فرهنگ ایرانیان ریشه دارد و می‌توان گفت: اولین بازی توپی جهان است که توسط ایرانیان از ۳ هزار سال پیش اختراع شده است.

او افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری‌های صورت گرفته این ورزش بنام ایران ثبت شده است و معتقدم باتوجه به اهمیت این ورزش، حداقل دو باشگاه چوگان هم در چمنی و هم در ساحلی باید در مازندران ثبت شود.

ناظری با تمجید از قدرت و هوش ورزشکاران مازندرانی گفت:با توجه به برگزاری جام جهانی چوگان در سال آینده که کشور آمریکا میزبانی خواهد کرد، نیازمندیم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای سازماندهی و آموزش ورزشکاران مازندرانی را داشته باشیم و انشاالله با تلاش و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات چوگان مازندران، این استان به پایگاه اصلی ورزش چوگان تبدیل شود.

نگاه عمیق مسئولان هیات، منجر به توسعه چوگان در مازندران می‌شود

حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست ضمن تبریک به رئیس جدید هیات چوگان استان، گفت:مازندران قلب ورزش ایران است و کسب ۴ مدال طلا و نقره یلان مازنی در المپیک پاریس موید این حقیقت است.

او افزود: رشته چوگان قدمتی با قدمتی بیش از ۳ هزار سال در ایران و تاکیدات مقام معظم رهبری باید همگانی شود و این رشته باید برای مردم مازندران به درستی معرفی شود.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: با نگاه عمیق رئیس هیات می‌توان شاهد توسعه چوگان در همه نقاط استان ورزشی مازندران بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار