رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از ضرب و شتم جنگلبان این اداره حین انجام وظیفه توسط اشرار و قاچاقچیان حرفه‌ای چوب بوسیله سلاح سرد خبر داد.

علی اصغر اسماعیل زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: عصر روز گذشته جمعه، نهم شهریور ماه نیروی حفاظتی این اداره حین گشت و سرکشی از جنگل‌های حوزه امام‌زاده عبداله، سه نفر از قاچاقچیان سابقه‌دار چوب را در حال قطع درختان جنگلی مشاهده و بلافاصله از ادامه اقدام مجرمانه آنان جلوگیری کرد.

او افزود: قاچاقچیان چوب با مشاهده مأمور منابع طبیعی مبادرت به توهین، تهدید و حمله بوسیله سلاح سرد (قمه) و ضرب و شتم وی نموده و این جنگلبان را از ناحیه سر و گردن مصدوم کردند.

اسماعیل زاده با بیان اینکه ضاربین شناسایی شدند، ادامه داد: ضاربین از اشرار سابقه دار و قاچاقچیان حرفه‌ای چوب با پرونده‌های متعدد قضایی و تخلف از مقررات منابع طبیعی از جمله قطع و حمل سازمان یافته درختان جنگلی بوده و در جریان تیراندازی به منازل مسکونی جنگلبانان این شهرستان نیز در مظان اتهام می‌باشند که در این خصوص پرونده در مراجع ذیصلاح اطلاعاتی و قضایی در جریان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم جهت بازداشت ضاربین از سوی دادستانی محترم در حال انجام است، گفت: اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌های جریانی متخلفین از منابع طبیعی باعث جری‌تر شدن متخلفین شده و جرائم و مجازات‌های تعیین شده بویژه در سال‌های اخیر در مقابل درآمد نامشروع مکتسبه از تجاوز به منابع طبیعی، بازدارندگی قابل انتظار را ندارد.

اسماعیل زاده در پایان افزود: جنگلبان مصدوم بلافاصله به مرکز درمانی منتقل و در حال حاضر شرایط جسمی ایشان مساعد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.