نفتالی بنت در سخنانی کابینه نتانیاهو را مقصر مهاجرت شهرک‌نشینان صهیونیستی دانست و تاکید کرد کابینه برنامه‌ای برای بازگشت آنان ندارد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت که سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم بسیاری از شهرک‌نشینان را به فکر مهاجرت انداخته و خاطرنشان کرد که ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطق شمالی اراضی اشغالی به‌عنوان پناه‌نده زندگی می‌کنند.

براساس گزارش سما الاخباریه، او در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت: قبل از حمله ۷ اکتبر گذشته، بخشی از افکار عمومی اسرائیل احساس می‌کردند که دولت از آن متنفر است، اما این جنگ برعکس آن را نشان داد.

او افزود: اما با گذشت ماه ها، ناامیدی در روح بخش‌های بزرگی از اسرائیلی‌ها رخنه کرد، زیرا سیاست‌های دولت آنها را به فکر مهاجرت دائمی انداخت. 

این مقام سابق صهیونیستی با تعجب پرسید که چرا وزرای کابینه شبانه روز به خود مشغولند و دست از دعوا با سران ارتش رژیم صهیونیستی ‌برنمی‌دارند؟ چرا یک بخش کامل از اسرائیلی‌ها (اشاره به یهودیان حریدی) وجود دارند که از خدمت سربازی سرباز می‌زنند؟ او گفت: حماس چگونه ما را ناتوان نشان داد؟

بنت به ناامیدی فزاینده در میان شهرک‌نشینان صهیونیستی و احساس عمومی مبنی بر اینکه کابینع نتانیاهو عمدا تصمیماتی برای آسیب رساندن به بخش وسیعی از آنها می‌گیرد و ده‌ها هزار صهیونیستی که پس از آوارگی از مناطق شمالی به عنوان پناهنده زندگی می‌کنند، اشاره کرد و از نبود برنامه‌های کابینه برای بازگشت آنها انتقاد کرد.

بنت - که بین ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ به عنوان نخست وزیر اسرائیل کار کرد، افزود که سیاست‌های فعلی به جای حل بحران‌ها به تشدید بحران‌ها کمک می‌کند و عدم مدیریت بحران امنیتی و اقتصادی منجر به ایجاد احساسی فروپاشی و بی امیدی با توجه به بی توجهی دولت به چالش‌های داخلی و عدم ارائه راه حل برای مشکلات مسکن، امنیتی و اقتصادی شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار