مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند خبر داد.

سعید غفوری با اشاره به این‌که نهضت ملی مسکن با ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت و ساز کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۸ هزار واحد از این پروژه در فاز ۷ شهر جدید پرند شروع شده و ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. امیدواریم با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرا محوطه‌سازی، آماده‌سازی و تکمیل شبکه‌های آب‌رسانی تا انتهای سال بتوانیم این پروژه‌ها را به افتتاح برسانیم.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت همکاری بانک‌ها و صندوق ملی مسکن در تأمین مالی پروژه‌ها افزود: مطالبات موجود پیمانکاران در فصل کاری فعلی که برای ساخت و ساز بسیار مناسب است باید رفع و سرعت اجرایی تا جای ممکن بالا رود تا ضمن کاهش هزینه‌های پایانی، پروژه‌ها نیز به موقع به متقاضیان تحویل داده شود.م

دیرعامل شرکت عمران پرند اردیبهشت امسال با اشاره تصویب الحاق فاز ۷ به محدوده شهر پرند، گفته بود: در این سایت حدود ۱۷ هزار واحد مسکن در حال ساخت است. در شمال فاز ۶ پروژه‌ها نیز در قالب طرح اقدام ملی با پیشرفت حدود ۶۰ درصدی در حال ساخت است.

وی با اعلام اینکه اولین سری واحد‌های نهضت ملی مسکن کشور در دولت سیزدهم تا چند ماه آینده در شهر پرند افتتاح می‌شود، اظهار کرد: به شرط واریز به موقع آورده و همراهی دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان سال ۹ هزار واحد افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص قیمت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده قیمت نهضت ملی مسکن را مدیریت کرده و تقریباً یکسان باشد. اما واقعیت این است که تورم با قیمت‌ها نمی‌خواند. وزارت راه زمین را از قیمت مسکن حذف کرده تا هزینه ساخت کاهش یابد. البته با توجه به اینکه قرارداد‌های امضا شده مشمول تعدیل می‌شود، از متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌خواهیم به موقع آورده خود را واریز کنند.

وی تاکید کرد: اولین سری نهضت ملی مسکن با هزینه هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان ساخته شده و یک واحد ۸۰ متری با احتساب مشاعات (۱۲۰ متر) حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار