مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: اگر مسئولان در امر صادرات دخالت نکنند، ظرفیت صادرات بیش از ۱۰۰ هزارتن مرغ تا پایان سال وجود دارد.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار در مردادماه، ۱۴۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفت که به دلیل شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه نداریم.

به گفته او، توان پشتیبانی در حدی نیست که بتوان با خرید حمایتی قیمت را بالا نگه داشت چراکه بازار تابع عرضه و تقاضا است.

ابراهیمی ادامه داد: در سازوکار خرید حمایتی به دلیل پروسه طولانی که باید طی شود، مرغ‌های خریداری شده باید چندماه بعد به دلیل اتمام تاریخ وارد بازار شود که براین اساس نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد. هرچند در مقاطعی که مرغ زیاد است، جمع‌آوری از سوی پشتیبانی می‌تواند راه حلی برای عرضه در زمان کمبود به بازار باشد.

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی سازو کارهای صادراتی را یکی از ابزارهای حمایتی اعلام کرد و افزود: در حوزه صادرات، مشکل اساسی، تصمیمات مقطعی مسئولان است که با افزایش قیمت مرغ، صادرات را متوقف می‌کنند یا به شکل تعزیراتی با واحدهای مرغداری برخورد می‌کنند که اقدامی ضد تولید است.درحالیکه صنعت مرغداری طی این مدت نشان داد که می‌تواند بدون دخالت مقام‌های دولتی بازار را مدیریت کند تا آسیب به تولید وارد نشود.

او درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ گفت: بنابر آمار حدود ۱۸ هزارتن مرغ صادر شده و اکنون قابلیت صادرات بیش از ۱۰۰ هزارتن مرغ در صورت عدم دخالت دولت تا پایان سال وجود دارد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی گفت: بنابر آمار طی ۴ تا ۵ ماه آینده مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نداریم و افزایش ۲ هزارتومانی نرخ ذرت، قیمت تمام شده تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار