معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندم‌کاران در هفته آینده خبر داد.

 

 

 

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: میزان مصرف کشور در حوزه گندم برای تولید نان ۱۰ میلیون تن و در حوزه گندم برای مصارف دیگر ۱۱ میلیون تن است ولی خوشبختانه در بحث گندم خودکفا شده‌ایم.

او افزود: باید قیمت گندم مناسب و به موقع اعلام شود، خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید مطالبات گندم کاران از هفته آینده پرداخت خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه در حال حاضر سالانه ۶ میلیون تن گندم در کشور برداشت می‌کنیم تصریح کرد: نیاز به کود برای تأمین ۹۰ درصد امنیت غذایی حدود ۳ میلیون تن است. همچنین بر اساس مطالعات مؤسسه تحقیقات عدد مورد نیاز کود ۴.۵ میلیون تن است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات کشاورزی کشور باید ۴.۵ میلیون تن کود مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود.

مهاجر اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم بذر مناطق دیم برای سال زراعی جدید ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ بذر گندم دیم ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در سال زراعی جاری بیشترین یارانه برای جو در نظر گرفته شده است، زیرا این محصول در سال‌های قبل مظلوم واقع شده بود.

 مهاجر گفت: روغن کلزا بسیار مهم و با کیفیت است، کلزا نقش پایداری گندم را دارد و کلزا بیشتر از چهل و شش درصد روغن دارد. به زودی مطالبات کلزاکاران شمال کشور پرداخت می‌شود.

او افزود: به راحتی می‌توانیم در جو خودکفا باشیم ولی تاخیر در این موضوع به دلیل بحث تغذیه دام است، که ما نمی‌خواستیم چالش دیگری در تغذیه دام ایجاد بشود که قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش پیدا کند لذا الان وزارت جهاد کشاورزی به دنبال این است که بتواند این فاصله را بین گندم و جو در سال‌های آینده مشخص کند.

خبرنگار:رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار