کارشناس سازمان ملل اوضاع فلسطینیان را با قربانیان نسل‌کشی در رواندا و بوسنی مقایسه کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، ناکامی جهان در حفاظت از فلسطینیان در برابر جنایات اسرائیل را با شکست‌های قبلی جامعه بین الملل در حمایت از قربانیان در جریان نسل کشی در رواندا و بوسنی برابر دانست.

فرانچسکا آلبانیز در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت خشونت علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و بیت‌المقدس شرقی «قابل پیش‌بینی» و در حال تشدید است، جایی که ۶۳۷ نفر - از جمله ۱۵۱ کودک - توسط نظامیان اسرائیلی و شهرک‌نشینان از اکتبر کشته شده‌اند.

آلبانیز ضمن هشدار شدید به وزیر امور خارجه اسرائیل گفت رفتار مشابه غزه که در آن بیش از ۴۰۰۰۰ فلسطینی در ۱۱ ماه جنگ توسط نیرو‌های اسرائیلی کشته شده اند، درکرانه باختری عمیقا نگران کننده است. آیا ما از تکرار تاریخ کور هستیم؟ 

او گفت: «شکست جهان در حمایت از فلسطینیان بازتاب شکست حمایت از بوسنیایی‌ها و توتسی‌ها (در رواندا) است، علی‌رغم وعده‌هایی که پس از هولوکاست برای جلوگیری از چنین جنایاتی داده شد. حقوق بشر یک به یک به کلی دفن می‌شود.»

دفتر رسانه‌ای حماس پیشتر گفته بود شمار واقعی فلسطینیانی که طی جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند، بسیار بیشتر از آمار‌های اعلام شده فعلی است. گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به این آمار گفت که «دلایل معقولی» برای این باور وجود دارد که (رژیم) اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده و با وجود این، شورای امنیت سازمان ملل و سایر نهاد‌های بین المللی نتوانسته‌اند جنگ را متوقف کنند. او در ادامه گفت: «درک ورطه اخلاقی که [اسرائیل]در آن سقوط کرده، دشوار است و جنگ غزه به منزله شکست نظام حقوق بین‌الملل برای جلوگیری از جرایمی از این قبیل است».

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: سازمان ملل ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار