به گفته مقامات ناشناس پنتاگون ۳۰ زندانی باقی مانده گوانتانامو به کمپ دیگری منتقل شدند.

مشکلات زیرساختی فاش نشده، ارتش ایالات متحده را مجبور به تخلیه خلیج گوانتانامو کرد؛ زندانی که مقامات ایالات متحده از آن به عنوان زندان مخفی برای تروریست ها، از جمله کسانی که متهم به آماده سازی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بودند، استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع ایالات متحده در مورد بسته شدن ناگهانی زندان در آخر هفته اظهار نظری نکرده است.

مقامات پنتاگون به طور ناشناس به رسانه‌ها گفتند که گمان می‌رود تا روز سه شنبه، همه ۳۰ زندانی در خلیج گوانتانامو به زندانی با امنیت متوسط ​​به نام «کمپ ۶» منتقل شده باشند.

جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۶، نیروی دریایی ایالات متحده به دلیل طوفان، ۷۰۰ پرسنل را از پایگاه مورد مناقشه خود از خلیج گوانتانامو تخلیه کرد. اما همه زندانیان سر جای خود رها شدند. 

شایان ذکر است که آمریکا همچنان به دلیل استفاده از شکنجه در اردوگاه گوانتانامو و اینکه مظنونان بدون محکومیت به آنجا فرستاده شده اند با انتقاد فعالان حقوق بشر مواجه است.

رائول کاسترو، رهبر کوبا، در جریان گفتگو با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، موضوع بازگرداندن قلمرو گوانتانامو به کوبا را مطرح کرد، جایی که زندان و پایگاه در آن قرار دارد، اما ایالات متحده به این موضوع کوچکترین توجهی نکرد

یاد آور می‌شود حدود ۱۲۰ سال پیش آمریکایی‌ها کوبایی‌ها را به زور از این سرزمین بیرون کردند و پایگاهی در آنجا باز کردند.

یک سال پیش، مقامات کوبا بار دیگر از ایالات متحده خواستند که مرکز بدنام گوانتانامو خود را ببندد و فوراً سرزمین‌های اشغالی را بازگرداند.

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا، ایالات متحده را به «دزدیدن حاکمیت ارضی کوبا» متهم کرد و پایگاه گوانتانامو را «خنجری که در پهلوی کوبا گیر کرده است، و سایر کشور‌ها را نیز زخمی می‌کند» توصیف کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار