فرمانده القسام به الجزیره گفت که در کمین خودرو‌های اشغالگر با بمب‌های از قبل کار گذاشته شده یک سرباز صهیونیست کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

یکی از فرماندهان گردان‌های القسام - شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) - در جنین توضیح داد که خودرو‌های دشمن پس از یک عملیات پاکسازی پیشروی کردند، اما کار گذاشتن دقیق مواد منفجره طرح دشمن را خنثی کرد و این مواد منفجره با قدرت منفجر شدند.

گردان‌های القسام پیشتر گزارش داده بود که مبارزانش یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در محله شرقی جنین هدف قرار دادند و افزود که این عملیات منجر به اصابت مستقیم به خودرو و کشته یا زخمی شدن نیرو‌های اشغالگر شد.

خبرنگار الجزیره در این باره گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر به ساختمان‌ها و منازل در مجاورت مسجد خالد بن الولید در محله شرقی جنین یورش بردند و خاطرنشان کرد که درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های اشغالگر و مبارزان مقاومت فلسطین در این محله در جریان است.

شاهدان عینی هم به الجزیره گفتند که نیرو‌های اشغالگر در حال محاصره مسجد خالد بن الولید در محله شرقی جنین هستند.

این خبرنگار افزود: تعدادی از سربازان و تک تیراندازان به پشت بام مسجد رفتند، در حالی که تعدادی از سربازان به چندین خانه یورش بردند، خانواده‌های فلسطینی را مورد آزار قرار دادند، به مردان جوان حمله و آنها را بازداشت کردند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد امروز اعلام کرد که بمب‌های از پیش آماده‌شده را در بین نیرو‌های پیاده اشغالگر در محور البیادر جنین منفجر کرده‌اند که تلفات قطعی در بین صفوف آن برجای گذاشته است.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که درگیری مسلحانه بین ارتش اشغالگر و رزمندگان مقاومت در محله الدمج در اردوگاه جنین رخ داد.

گرداه‌های القدس -تیپ جنین هم با بیان اینکه رزمندگان این گروه در محله الدمج وارد درگیری شدید با نیرو‌های اشغالگر شدند، خاطرنشان کرد: رزمندگان رگباری از گلوله به سمت دشمن شلیک کردند و مستقیما به آنها برخورد کرد.

گردان شهدای الاقصی نیز بامداد امروز اعلام کرد که وارد درگیری شدید با مسلسل با نیروی ویژه اسرائیلی شده که به شهرک زبابده در جنین نفوذ کرده بودند.

از سوی دیگر ارتش اشغالگر اعلام کرد که یک هواپیمای نیروی هوایی در جریان درگیری سربازانش در جنین گروهی مسلح بمباران کرد.

هلال احمر فلسطین نیز گفت که ارتش رژیم صهیونیستی از رسیدن کادر هلال احمر به خانه‌ای که در شهرک زبابده در جنین بمباران شده بود، جلوگیری کرد.

خبرنگار الجزیره در ادامه نیز گفت: نیرو‌های اشغالگر مقری را که در شهرک زبابده در شرق جنین بمباران کردند محاصره نموده و از نزدیک شدن آمبولانس فلسطینی جلوگیری کردند.

گردان‌های القدس در جنین عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کار مقابله و نبرد در عملیات "وحشت اردوگاه‌ها" را به مرحله دوم که منوط به استفاده صحیح از زمین، بازسازی قابلیت‌ها، کمین گذاشتن و انفجار مواد منفجره در یک سری عملیات خاص است منتقل کرده است».

القدس تاکید کرد که در مرحله دوم، مبارزانش یک سری عملیات نظامی بزرگ را انجام دادند که مسیر نبرد را تغییر داد، به ویژه کمین‌های مرگ در جنین و طولکرم و به دام انداختن گروهی از سربازان اشغالگر در یک کمین مرکب در المنشیة الشجعان (در اردوگاه نور شمس) بود. آنها همچنین گروهی نیروی پیاده نظام را در محور صنعتی مورد هدف قرار دادند که منجر به تلفات شد. همچنین گردان‌های القدس از درگیری با نیرو‌های اسرائیلی در محور‌های جنگی که به تلفات مستقیم آنها منتهی شد، اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
الحمدالله که سقط و به هلاکت رسید
چرا از کشورتت امدی زمینهای فلیسطینی را اشغال کردی
آخرین اخبار