قرعه کشی فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۴/۲۵ در موناکو برگزار شد.

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۴/۲۵ امروز پنجشنبه هشتم شهریور از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در موناکو برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند.

در قرعه کشی این فصل تقریباً تمام قرعه‌کشی را نرم‌افزار ویژه یوفا به عهده داشت؛ الگوریتم‌های این نرم‌افزار تمام حالت‌های ممکن برای برنامه تیم‌ها را محاسبه کرده و به محض اعلام نام هر تیم، رقبای آن از بین تمام گزینه‌های ممکن انتخاب می‌شود. فرآیند قرعه‌کشی و انتخاب حریفان هر تیم به‌گونه‌ای پیش می‌رود که کار به بن‌بست نخورد و برای تمام تیم‌های باقی‌مانده، تعیین برنامه طبق مقررات اعلام شده ممکن باشد.

در فرمت جدید ایم مسابقات تیم‌ها از ۳۲ به ۳۶ افزایش یافته اند و هر تیم در ۴ بازی در خانه و ۴ بازی را در خارج از خانه برگزار می‌کند و ۸ تیم برتر راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شوند و همچنین تیم‌های نهم تا بیست و چهارم پس از انجام یک جدال در مرحله پلی آف، راهی یک هشتم نهایی خواهند شد.

 امسال آلمان و ایتالیا (به دلیل عملکرد بهتر نمایندگان در رقابت‌های اروپایی فصل گذشته) ۵ سهمیه دارند و انگلیس و اسپانیا مانند گذشته با ۴ تیم در لیگ قهرمانان حاضر می‌شوند. به‌طور کلی ۵ لیگ معتبر اروپایی جمعاً ۲۲ تیم (۶۱ درصد کل تیم‌ها) را به خود اختصاص داده است.

بازی های تیم های سید یک بدین شرح است:

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

بازی های تیم های سید دو بدین شرح است:

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

بازی های تیم های سید سه بدین شرح است:

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

بازی های تیم های چهار سه بدین شرح است:

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

 در ابتدای این مراسم یوفا به پاس آقای گلی کریستیانو رونالدو در ادوار مسابقات لیگ قهرمانان اروپا جایزه‌ی ویژه به فوق ستاره پرتغالی داد.

او ۱۴۰ گل در این مسابقات به ثمر رسانده است.

تجلیل یوفا از رونالدو

جانلوییجی بوفون جایزه‌ی مخصوص الکساندر چفرین رئیس یوفا در سال ۲۰۲۴ را دریافت کرد.

بوفون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار