مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد، از پیشرفت ۸۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی به ۵۸ روستای استان خبر داد.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در نشست مشترک با فرمانده سپاه الغدیر یزد که با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه جهاد آبرسانی به روستا‌های استان برگزار شد، گفت: در پروژه محرومیت زدایی در روستا‌ها در قالب جهاد آبرسانی، ۵۸ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر از آب شرب پایدار و با کیفیت برخوردار می‌شوند.

او بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: در این نشست در مورد تامین اعتبار و تحویل بخش‌هایی از پروژه جهاد آبرسانی در سال جاری برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد اعتبار سال جدید محرومیت زدایی در بخش آب استان را هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برای اتمام قرارداد اول جهاد آبرسانی به ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار محرومیت زدایی سال جاری نیاز می‌باشد.

علمدار تحقق عدالت و پیشگیری مهاجرت از روستا‌ها را از اهداف این طرح بیان کرد و اظهار داشت: این طرح شامل شش مجتمع آبرسانی بهمن ابرکوه، عقدا، بختیاری و شهریاری خاتم، تنگ چنار مهریز، ولایت ۲ و ۳ شهر یزد است.

او به اجرای بیش از ۱۳۶ کیلومتر خط انتقال در این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح شامل ۲۶ باب مخزن با حجم هشت هزار و ۲۰۰ متر مکعب و همچنین ۹ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۸ لیتر بر ثانیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار