رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد کشور اواخر اسفند امسال برگزار خواهد شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (چهارشنبه ۷ شهریور ماه) در آیین افتتاح همزمان واحد‌های مسکونی مددجویان گیلانی در شهرستان لاهیجان گفت: جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد کشور اواخر اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

او افزود: سال گذشته نیز جشن توانمندسازی و خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی برگزار شد که کار بزرگی در راستای بی‌نیازی مددجویان این نهاد بوده است.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با توانمندسازی و خودکفایی مددجویان مستمری آنان قطع می‌شود و بقیه خدمات اعم از مشاوره و بازاریابی برای پایداری شغل ارائه خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: تغییر دهک با اشتغال مددجویان، سپری شدن ۱۸ ماه از پرداخت تسهیلات به مددجویان و درآمد ماهانه بیشتر از مصوب شورای کار ۳ شاخص برای تعیین خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مسکن مددجویان

او همچنین با تشریح سایر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: این نهاد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ساخت ۵۰ هزار واحد در مدت ۳ سال قرارداد دارد که بنیاد مستضعفان ساخت ۱۰ هزار واحد را قبول کرده، ضمن اینکه ۱۵۵ واحد افتتاح شده امروز جزء این واحد‌ها است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به ساخت مسکن از سوی بسیج سازندگی برای مددجویان و تفاهمنامه با بنیاد مسکن برای احداث ۳۰ هزار واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۳ سال اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مجموع ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تحویل نیازمندان تحت پوشش این نهاد شد؛ برنامه امسال نیز احداث و خریداری ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده که ۹۵ درصد احداثی است.

به گفته بختیاری، ۷۷ هزار واحد مسکونی در دولت شهید آیت‌الله رئیسی تحویل مددجویان نیازمند تحت پوشش این نهاد شد که هزار و ۲۹۴ واحد در گیلان به مددجویان واگذار شده است.

افتتاح ۱۵۵ واحد مسکن مددجویی در گیلان

همزمان با ششمین روز از هفته دولت، ۱۵۵ واحد مسکن مددجویی با میزان اعتبار ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت همزمان استانی در شهرستان لاهیجان افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شد.

افتتاح ۱۵۵ واحد مسکن مددجویی در گیلان

گفته شده است که این ۱۵۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۲۲ واحد روستایی و ۲۳ واحد آن شهری با میزان متراژ ۷ هزار و ۷۸۴ متر مربع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.