استاندارگیلان از شناسایی ۴۵۴ عرصه دولتی در گیلان خبر داد و افزود: از این آمار ۴۱۳ عرصه مستعد قابل واگذاری می‌باشد و همچنین از ۳۳۴ مجوز بی‌نام صادر شده بر عرصه‌های شناسایی شده، ۲۰۴ مجوز قابل ارائه به سرمایه‌گذاران می‌باشد.

اسدالله عباسی در مراسم آئین و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه مسئله چوکا و سد شفارود دغدغه دولت سیزدهم بوده و اقدامات خوبی هم در خصوص حل مشکلات آنان اتخاذ شده است، اظهار کرد: بدون شک در دولت وفاق ملی نیز به حل مشکلات کارخانه چوکا و سد شفارود توجه شده و به طور یقین اقدامات لازم برای رفع کامل معضلات این دو مسئله صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهتمام برای احداث جاده پونل به فومن گفت: در خصوص راه پونل به فومن کارها در حال انجام است و تا مسیر صومعه‌سرا جاده‌‌ها با کمترین خسارت به کشاورزان ، تعریض شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری در گیلان به نسبت کشور پایین‌تر است، گفت: نرخ بیکاری در گیلان در سال ۱۴۰۰ بر اساس آمار ۸.۱ دهم درصد بوده است و این آمار در پاییز سال گذشته به ۶.۲ دهم درصد رسیده است و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور در سال ۱۴۰۲ نیز ۴۱.۵ درصد بود که آمار در گیلان ۴۴.۵ میباشد.

عباسی  از شناسایی ۴۵۴ عرصه دولتی در گیلان خبر داد و افزود: از این آمار ۴۱۳ عرصه مستعد قابل واگذاری می‌‌باشد و همچنین از ۳۳۴ مجوز بی‌نام صادر شده بر عرصه‌های شناسایی شده، ۲۰۴ مجوز قابل ارائه به سرمایه‌گذاران می‌باشد

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۶۰ پروژه عمرانی از مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور شهید در گیلان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در طول سه سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۶ پروژه عمرانی به ارزش  ۳۷ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به شهر رضوانشهر در حوزه‌های مختلف بوده است.

استاندار گیلان احیای واحدهای راکد در گیلان و یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در گیلان برشمرد و بیان کرد:با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷۰ واحد تولیدی راکد در استان گیلان در دولت سیزدهم احیا شد که این روند در دولت وفاق ملی نیز به طور یقین ادامه‌دار خواهد بود.

عباسی صدور مجوز بهره‌برداری را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در استان دانست و بیان کرد: در این مدت  ۴۴۰ پروانه بهره‌برداری بی‌نام برای واحدهای تولیدی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان صادر شد که برای ۱۳ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

 وی از گاز‌رسانی به تمامی روستاهای گیلان در طول ۳ سال گذشته خبر داد و گفت: به جز شهر ماسوله اکنون تمامی مناطق شهری و روستای گیلان از نعمت گاز برخوردار هستند که نشان دهنده تلاش دولت برای توسعه پایدار در تمامی نقاط کشور و به ویژه گیلان است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان بیان کرد: امروز چندین پروژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و دکل مخابراتی به بهره‌برداری رسید که این روند ادامه دار است.

عباسی حل مشکلات کشور را توجه به سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: در طول سه سال گذشته درب اتاق بنده بر روی تمامی سرمایه‌گذاران باز بوده و لذا باید تمامی مدیران بروکراسی‌های اداری را برای ایجاد توسعه در گیلان برای سرمایه‌گذاران کنار بگذارند.

 

برچسب ها: سرمایه گذار ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.