بازرس کل گیلان گفت: سازمان بنادر باید ظرف مدت ۲ ماه بندر آستارا را لایروبی کند.

احمد آقایی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید ظرف مدت ۲ ماه لایروبی بندر آستارا را انجام دهد، گفت: اگر بندر آستارا در مدت اعلام شده لایروبی نشود، مرجع قضایی با افراد خاطی برخورد قانونی می‌کند.

بازرس کل گیلان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان که بر اساس گزارش مردم آستارا مبنی بر تعطیلی بندر این شهرستان به همراه مدیران و مقامات قضایی صورت پذیرفت با بیان‌اینکه بندر آستارا ۸ ماه تعطیل است و هیچگونه فعالیت و حمل و نقل دریایی در آن انجام نمی‌شود، افزود: تعطیلی بندرآستارا باعث آسیب به تجارت و کاهش توسعه اقتصادی و کم رونق شدن این منطقه و استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید تکلیف بر این شد که سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت ۲ ماه بندر آستارا را لایروبی کند تا بخش خصوصی بتواند خدمات دریایی را انجام دهد، گفت: تساهل و تسامح در این خصوص از دست دادن بازار اقتصادی را به همراه دارد.

احمد آقایی در بازدید از رودخانه آستارا چای با بیان‌اینکه برداشت شن و ماسه انباشته شده در رودخانه آستاراچای با توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور استفاده در طرح‌های ریلی و جاده‌ای صورت می‌گیرد و باید در این خصوص تحت نظارت مرجع قضایی، مدیران اجرایی و متولیان امر و حضور پیمانکار جلسه‌ای برگزار شود، گفت: در این رابطه باید حقوق مالکانه دولت پرداخت و در این امر تصمیم گیری شود.

بازرس کل گیلان اجرای صحیح قانون را در اولویت بازرسی استان به عنوان بالاترین مرجع نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطرنشان‌کرد: در گیلان هیچ پروژه‌ای نباید به خاطر مصالح تعطیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.