پایگاه‌های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز برای اهدای خون مردم نوعدوست استان در روز اربعین حسینی فعال هستند.

گیتی ایزدی پور، مدیر دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری انتقال خون گیلان گفت: مرکز انتقال خون لاهیجان واقع در خیابان امام خمینی (ره)، جنب بیمارستان ۲۲ آبان و مرکز انتقال خون استان در رشت میدان فرهنگ خیابان آزادگان جنب مرکز بهداشت کوچه اهدای خون امروز (یکشنبه ۴ شهریور ماه) مصادف با اربعین حسینی آماده خونگیری هستند.

او با اشاره به اجرای پویش نذر خون حسینی به مناسبت ماه محرم و صفر در گیلان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری انتقال خون گیلان همچنین تصریح کرد: ۴۳ هزار و ۹۳۸ نفر در ۵ ماهه امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون این استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند. 

به گفته ایزدی پور، از مجموع اهداکنندگان خون استان در این مدت ۲۱ هزار و ۹۶۳ نفر اهداکننده مستمر، ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر باسابقه بوده و ۵ هزار و ۶۳۵ نفر برای نخستین بار خون اهدا کردند.

گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.