تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران با پیروزی برابر شیلی به جمع هشت تیم برتر راه یافت و حریف ایتالیا شد.

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان امروز (سه‌شنبه ششم شهریور) آغاز شد تا تیم‌ها در این مرحله برای حضور در جمع هشت تیم برتر تلاش کنند.

تیم ملی والیبال ایران که با کسب دو پیروزی به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله بعد راه یافت؛ از ساعت ۱۷:۳۰ امروز به مصاف شیلی رفت و سه بر صفر به پیروزی رسید.

شنتیا به‌نژاد، محمد رئوف خوشحال، کامیاب عبدالهی‌فر، آرمین آسیایی، سید مهدی حسینی و مسعود ایمری (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ملی والیبال ایران در این دیدار بودند.

جوکویین آله ژانرو، مارتین استبان، مارتین ادوردو، ریئوس تریستان، سانتیاگو نیکولاس، لان وینبرگر و دیگو آلونسو (لیبرو) ترکیب اولیه تیم شیلی به رهبری ویلاریل ایوان را تشکیل دادند.

در ست نخست این دیدار دو تیم تا امتیاز ۱۰ مساوی پیش رفتند، اما شاگردان آرش صادقیانی با ارائه سرویس‌ها و دفاع خوب از حریف پیش افتاده و برتری قابل توجهی ایجاد کردند تا در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به نفع کشورمان پایان یابد. رئوف خوشحال در این ست چند امتیاز مستقیم سرویس را از آن خود کرد.

در دومین ست هم رئوف، بازیکن شماره ۱۸ تیم ایران بار دیگر با سرویس‌های خوب خود حریف را از همان ابتدای ست متوقف کرد، اما در ادامه شیلی تاحدودی اختلاف امتیاز خود با حریف را جبران کرد و در انتها این ست هم ۲۵ بر ۱۶ به نفع ایران پایان یافت.

سومین ست با عملکرد خوب بازیکنان کشورمان در حمله و دفاع با نتیجه ۲۵ بر ۱۲ به سود شاگردان صادقیانی تمام شد تا ایران به سومین پیروزی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان دست یابد.

طا‌ها محسنی کاپیتان و محمد رئوف خوشحال، بازیکن دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران با کسب ۱۳ پوئن، به صورت مشترک امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شدند و سفیر ایران در بلغارستان تماشاگر ویژه این مسابقه بود و جمعی از ایرانیان با حضور در سالن مسابقه به تشویق تیم کشورمان پرداختند.

عبدالرحمان الدوساری از عربستان و یامیل گومز رودریگز از پورتریکو به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران با کسب این پیروزی از ساعت ۱۱:۳۰ روز پنجشنبه هشتم شهریور به مصاف ایتالیا خواهد رفت تا تکلیف حضورش در یک چهارم نهایی مشخص شود. شاگردان صادقیانی کاری دشوار در دیدار پیش رو دارند چرا که در دیدار تدارکاتی برابر این مدعی نخست قهرمانی سه بر دو نتیجه را واگذار کردند و این بار به دنبال انتقامی سخت از حریف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار