دروازه بان کهنه کار شیلیایی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

کلودیو براوو دروازه بان ۴۱ ساله شیلیایی فصل گذشته رئال بتیس پس از ۲ دهه حضور در تیم‌های مطرح جهان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او در پیامی گفت: من فوتبال حرفه‌ای را ترک می‌کنم. معتقدم تصمیم درستی گرفته ام، تصمیمی سنجیده و کاملاً با خانواده و اطرافیانم صحبت شده است.

فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که فصل بسیار مهمی در زندگی خود را ببندم و فصل جدیدی را شروع کنم که امیدوارم به اندازه این مرحله که از هر نظر رضایت زیادی به من داده است موفق باشد.

من در دو جام جهانی بازی کرده ام و دو عنوان قهرمانی کوپا آمه ریکا را برای شیلی کسب کرده ام. این فوق العاده‌ترین بخش زندگی حرفه‌ای من بوده است.

براوو از تمام باشگاه‌هایی که به او اجازه رشد و پیشرفت دادند و همچنین از مربیان، مدیران، کارکنان و هواداران در سراسر جهان تشکر کرد. او همچنین از خانواده‌اش، از جمله پدر و مادر، خواهر و برادرش، همسر کارلا و چهار فرزندش - جوزفا، مایت، متئو و، اما برای حمایت‌شان در طول ۲۳ سال زندگی حرفه‌ای‌اش تشکر کرد.

براوو قبل از بازی در پست دروازه بانی فوتبال خود را به عنوان یک مهاجم آغاز کرد. او فوتبالش را در تیم کولوکولو شیلی شروع کرد و در سال ۲۰۰۱ با مربیگری خولیو رودریگز اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام داد. پس از یک دوره موفق در شیلی، در سال ۲۰۰۶ به اروپا رفت و به رئال سوسیداد پیوست.

عملکرد خوب براوو در جام جهانی ۲۰۱۴ به همراه تیم ملی شیلی باعث شد تا او در سال پس از پایان جام جهانی به بارسلونا منتقل شود، جایی که او رکورد ۷۵۵ دقیقه بدون دریافت گل در لیگ را به نام خود ثبت کرد.

در فصل ۱۷-۲۰۱۶، براوو به منچسترسیتی پیوست و در آنجا دوران موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت. او در سال ۲۰۲۴ به رئال بتیس بود پیوست.

او در دوران حرفه‌ای خود ۲ کوپا آمریکا، ۱ لیگ قهرمانان اروپا، ۲ لیگ برتر انگلیس، ۲ جام حذفی اسپانیا، ۱ سوپرکاپ اروپا، ۱ جام حذفی انگلیس، ۳ کوپا دل ری اسپانیا، ۳ لیگ کاپ انگلیس، ۱ سوپرکاپ اسپانیا، ۲ سوپرکاپ انگلیس و ۲ لیگ شیلی را به همراه تیم‌های مختلف فتح کرده است.

آخرین بازی او در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ برابر آرژانتین در کوپا آمریکا بود، جایی که او با ۴۱ سال و ۷۱ روز مسن‌ترین دروازه بان بازی در این مسابقات شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار