الازهر از دولت‌های جهان اسلام خواست در قبال اظهارات افراطی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی مواضعی جدی اتخاذ کنند.

الازهر در بیانیه‌ای رسمی اظهارات افراطی و تحریک آمیز «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص حمایت وی از تأسیس یک کنیسه یهودی در مسجد الاقصی را محکوم کرد و این اظهارات را «افراط گرایی» دانست.

ایتامار بن گویر دوشنبه اعلام کرد سیاست وی اجازه دادن به یهودیان برای ادای آداب دینی در مسجد الاقصی است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم قبل از تشکیل دولت از این مساله آگاه بوده است.

ایتامار بن گویر همچنین در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت.»

این اظهارات بن گویر واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

نتانیاهو در این باره گفت: هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و قانونی موجود در مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت.

در بیانیه الازهر تاکید شده است: این اظهارات تحریک‌آمیز تنها توسط یک ذهنیت افراطی صادر می‌شود که به ادیان، مقدسات دیگران و قوانین و منشور‌های بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و فقط قانون جنگل، وحشی‌گری و جنایت را می‌داند.

الازهر تأکید کرد: مسجد مبارک الاقصی با صحن‌ها و تمام محوطه‌های آن کاملا اسلامی و یک حق تاریخی برای مسلمانان بوده و هست و خواهد بود. با وجود برنامه‌های جنایتکارانه اسرائیل برای یهودی‌سازی نشانه‌های تاریخی مسجدالاقصی و شهر قدس، این مسجد همچنان اسلامی باقی خواهد ماند.

الازهر در پایان از دولت‌های جهان اسلامی خواست در قبال این اظهارات غیرمسئولانه و مکرر بن گویر و دیگر شخصیت‌های تندرو که به مسجد الاقصی یورش می‌برند و به خشونت و تروریسم علیه فلسطینی‌های بی‌گناه دامن می‌زنند، مواضع جدی اتخاذ کنند و به این اظهارات جنایتکارانه و اقدامات تروریستی مقامات این رژیم اشغالگر افراطی پایان دهد.

«آمی الون» رئیس سابق شاباک اسرائیل نیز اعلام کرد که ایتامار بن گویر از تروریسم یهودی حمایت می‌کند و هدف او از یورش به مسجد الاقصی، شعله ور کردن منطقه است.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز این اظهارات بن گویر را محکوم کردند و آن را امری خطرناک دانستند و از تمام مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی خواستند با آن مقابله کنند.

بن گویر بار‌ها با همراهی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته است. این اقدام او اعتراض‌های شدید داخلی و خارجی را به همراه داشته است و مقامات رژیم صهیونیستی وی را خطری برای امنیت رژیم اشغالگر می‌دانند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار