پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد تیم‌های فوتبال در لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم لیگ امسال سخت است و تیم‌هایی که کمتر هزینه کردند با  انگیزه بالایی مقابل تیم‌های پرهزینه بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که فقط ستاره‌ها نمی‌توانند ضامن موفقیت یک تیم باشند. همچنین بیشتر  روی انگیزه  می‌شود حساب کرد تا ستاره ها.  

کربکندی درباره اینکه مشکل اساسی فوتبال ما نداشتن ورزشگاه استاندارد است، گفت: وقتی ذوب آهن که ورزشگاه اختصاصی اش فولاد شهر هست باید در مشهد بازی کند واقعا این یک استثنا در فوتبالمان به حساب می‌آید. زمانی که زمین‌ها می‌خواهد زیر کشت برود آخر اسفندماه است و اردیبهشت ماه هم به پایان می‌رسد، اما اکنون در مرداد ماه هیچ کدام از ورزشگاه‌های ما آماده نیست. بازی‌های باشگاه‌های آسیا مدتی دیگر شروع می‌شود، اما نمایندگان ما ورزشگاه ندارند و باید در شهر‌های دیگر از حریفان آسیایی خود میزبانی کنند و هیچ کس در حقیقت میزبان واقعی نیست. مسئله دوم این است که VAR بحث برانگیز شده است. من نمی‌دانم وی‌ای آر در تمام دنیا از تکنولوژی خط آفساید برخوردار است، اما اینطور که شنیدم دوربین‌های VAR برای صداوسیما هست.

او خاطر نشان کرد:  وقتی می‌خواهند یک صحنه را از طریق VAR بررسی کنند زمان زیادی صرف می‌شود و یک سیستم متفاوتی با تمام دنیا هست. وقتی فقط چند ورزشگاه همین دستگاه نیم بند وی‌ای آر را دارند و بقیه استادیوم‌ها   از داشتن این سیستم بی بهره هستند این عدالت نیست و همین دست به دست هم می‌دهد تا انتقادات زیاد شود. همچنین  هیچ کدام از مشکلاتمان به صورت کامل حل نشده است و حتی به مشکلاتمان اضافه شد و ورزشگاه هایمان آماده نیست. تیم ملی فوتبال می‌خواهد یک بازی کند و تیمی که قرار است ورزشگاه خود را به تیم ملی بدهد باید  خودش برای بازی کردن  به مشهد برود.  به هر حال همه چیز ما گل بود به سبزه نیز آراسته شد.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه کدامیک از تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور در لیگ برتر فوتبال عملکرد خوبی داشتند، گفت: تیم سپاهان با ۲ تیمی که از لیگ دسته یک آمدند بازی کرده است. اصلا نمی‌شود قضاوت درستی کرد و باید زمان بگذرد. تیم‌هایی که بازیکن زیاد دارند در ادامه بازی‌ها بهتر می‌توانند از مهره‌های خود استفاده کنند، اما در مجموع نشان می‌دهد که امسال ثروت در مقابل تعصب کار مشکلی را پیش رو دارد.

او درباره اینکه عملکرد تیم استقلال را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: تیم استقلال را اصلا خوب ندیدم و بازیکنانش  اشتباهاتی می‌کنند که برای یک تیم لیگ برتری و یک بازیکن ملی پوش خیلی خوب نیست. آرمین سهرابیان دریبلی خورد که حتی یک بازیکن محلات هم چنین دریبلی را نمی‌خورد و امثال او جزو بازیکنان سطح بالای ما هستند.

کربکندی درباره عملکرد پرسپولیس تصریح کرد: به نظرم در بازی پرسپولیس و تراکتور شاهد بودیم که تیم تبریزی خیلی بهتر عمل کرد و موقعیت بیشتری هم داشت. البته گلر پرسپولیس خیلی خوب واکنش نشان داد. تیم‌هایی که بازیکن زیاد تغییر دادند طبیعی است که زمان می‌برد تا تیمشان شکل بگیرد. اکنون قضاوت هنوز زود است و باید یک مقدار صبر کنیم.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار