امام جمعه همدان گفت:اهل بیت (ع) تحقق شاخصه‌های عقلانیت را از ما می‌خواهند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در اجتماع اربعینی‌های شهر همدان افزود: بسیاری از حاضران در این تجمع احساس کردند از راهپیمایی بزرگ اربعین جا ماندند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر پیاده روی و ۵۰ روز عزاداری تا اربعین مقدمه است و نباید در مقدمه‌ها متوقف شد گفت: اهل بیت (ع) تحقق شاخصه‌های عقلانیت را از ما می‌خواهند.

او افزود: آنهایی که هدف امام حسین (ع) از قیام و بذل جان را درک نکردند از پیاده روی اربعین جا ماندند نه آنهایی که عازم کربلا نشدند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مهم نیست شما در کجای جهان همراه با حسین (ع) هستید یا اینکه از نظر مکانی به ضریح این امام نزدیک یا دور هستید بلکه آنچه این امام از ما می‌خواهد تقرب به هدف امام حسین (ع) است.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: اگر نتیجه ۵۰ روز عزاداری کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت معنویت، تنظیم تناسبات اجتماعی، افزایش قانون گرایی، شلوغ شدن مساجد و اقامه نماز اول وقت باشد به طور حتم از پیاده روی اربعین جا نمانده ایم و کنار حسین ابن علی (ع) هستیم.

او افزود:، اما اگر تمامی این عزاداری‌ها منتج به افزایش و تقویت عبودیت، محقق نشدن شاخصه‌های عقلانیت مد نظر اهل بیت نشد سودی نبردیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان شاخصه‌های عقلانیت را رسیدن به مرز عبودیت، زندگی عاقلانه، کاهش مشکلات خانوادگی در کانون خانواده ها، توسعه خوش اخلاقی در جامعه و روابط مبتنی بر محبت و مودت دانست.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: ۵۰ روز عزاداری و برگزاری مجالس و پیاده روی اربعین به تنهایی کافی نیست بلکه باید جامعه و زندگی‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی متحول شود.

او افزود: امروز حمایت از فلسطین و ایستادگی در مقابل استکبار انسان را به هدف امام حسین (ع) نزدیک می‌کند، در مقابل کوتاهی در برابر ظلم و فساد حتی در صورت چسبیدن به ضریح امام حسین قابل قبول نیست و نباید هدف، راه و مسیر امام حسین فراموش شود.

عضو خبرگان رهبری همچنین یکی از مهمترین اهداف امام حسین (ع) از بذل و فدا کردن جان خود و فرزندان را رهایی جامعه از گمراهی و جهالت دانست.

برچسب ها: امام جمعه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.