مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان عضو صندوق بیمه اجتماعی و بیش از ۵۰۰ خانواده نیز مستمری بگیر صندوق شده اند.

حاتم شکری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان همدان حق بیمه خود را نزد صندوق تمدید کرده اند و همچنین بیش از ۵۰۰ حکم مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت سرپرست خانوار صادر شده است.

او گفت: جامعه هدف صندوق ۲۸۹ هزار نفر در استان است و در حال حاضر ۱۵۴ هزار نفر زیر پوشش این صندوق در استان هستند.

شکری با اشاره به اینکه دو سوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می‌شود گفت: حق بیمه سالیانه است، امکان نقل و انتقال سوابق وجود دارد و بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

او گفت: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می‌توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همدان گفت:۱۴ هزار نفر از مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری همدان در طرح رایگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر (از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون) پیش ثبت نام خود را انجام دادند که بیش از ۱۰ هزار نفر توسط ثبت احوال واجد شرایط تشخیص داده شدند.

او گفت: براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمامی مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنان از مورخ ۹۶/۱/۱ به بعد باشد به صورت رایگان و با پرداخت صددرصدی حق بیمه توسط دولت می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر شوند و از خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل انتقال سابقه استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: در اجرای این طرح با تایید استعلامات لازم مادران دارای سه فرزند و بیشتر از خدمات بیمه‌ای صندوق به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.

شکری گفت: متقاضیان در فرصت باقی مانده به نشانی https://www.roostaa.ir بخش "ثبت نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) " اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.