نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: تبدیل شدن همدان به مرکز علم سینوی حق این شهر است که مسئولان پیگیر این موضوع هستند.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در ویژه برنامه روز همدان و روز پزشک در آرامگاه بوعلی سینا شهر همدان بیان کرد: همدان مهد پرورش علما و عرفا و مفاخر بزرگی همچون بوعلی سینا به عنوان مظهر عقل و باباطاهر مظهر عشق و عرفان است.

وی با عنوان اینکه پزشکی شریف‌ترین علم‌ها است چرا که موضوع آن انسان است افزود: پزشکان زیادی در طول تاریخ بودند، اما نام و یاد بوعلی سینا ماندگار شد چرا که او علاوه بر داشتن مهارت و تجربه، متخلق به اخلاق است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: بوعلی سینا اگر در طول تاریخ ماندگار شده به علت داشتن معرفت نسبت به مخاطب، عرفان و انسان شناسی است.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: بوعلی سینا نابغه هزاره‌ها و عرصه‌ها است، او تنها پزشک نیست بلکه این عالم نگاه عارفانه و انسان شناسانه به جهان دارد.

وی ادامه داد: طبیب کسی است که علاوه بر جسم به فکر و اندیشه انسان صفات بشری توجه کند.

امام جمعه همدان در بخهش دیگری از سخنانش با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: ۱۷۰ موکب برای میزبانی زائران اربعین حسینی دایر شده و حال و هوای اربعین در این موکب‌ها برجسته است.

روز پزشک همه‌ساله به بهانهٔ زادروز ابوعلی سینا در یک شهریور گرامی داشته می‌شود. زادروز ابوعلی سینا ملقب به شیخ‌الرئیس به پاس زحمات او در زمینهٔ پزشکی روز پزشک نامیده شده است.

برچسب ها: روز همدان ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.