مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای طرح جهادی آب‌رسانی با هدف محرومیت‌زدایی و تأمین آب آشامیدنی سالم در روستا‌های استان خبر داد.

فرهاد بختیاری فر  گفت: با تلاش دولت طرح جهاد آبرسانی با قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آغاز و برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم همدان، هدف گذاری شد این طرح در کشور به وسعت روستا‌های ایران برای رفع تشنگی روستا‌ها تدوین و اجرا شده است و به این ترتیب مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو و به تبع آن در شرکت آب و فاضلاب استان همدان، تشکیل شد.

وی افزود: در این طرح جهادی ۱۹ باب مخزن زمینی به حجم ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۹۰ کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد ۳۸ حلقه و ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ انجام گرفته است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: همدان همواره از استان‌های برتر در حوزه جهاد آبرسانی بوده و در حال حاضر ۷۰ روستا در قالب پروژه‌های جهاد آبرسانی از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

بختیاری فر از ابتدای فعالیت مجمع خیّران آبرسان استان در سال گذشته و با پیگیری نمایندگان مجمع در شهرستان‌ها ۱۶ مورد اهدای زمین برای حفر چاه و یا احداث مخزن به ارزش ۸۲۰ میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب استان همدان، انجام گرفت.

وی بیان کرد: این زمین‌ها در روستا‌های کمک سفلی، چنار سفلی، چنار علی، ترخین‌آباد، خاکریز، چارق و بادخوره در شهرستان اسدآباد، راوند، کهریز صلاح الدین و بدیع‌الزمان در شهرستان نهاوند، خلیل کرد و ساربانلر در شهرستان بهار، تخت و قراکند در شهرستان رزن، شهر اسدآباد و سماوک در شهرستان همدان بوده است.

برچسب ها: اب وفاضلاب ، ابرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.