مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان از راه اندازی درمانگاه سطح یک از سوی جمعیت هلال احمر این استان در کشور عراق برای ارائه خدمات برون مرزی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

علی سنجربگی تصریح کرد: این درمانگاه سطح یک با تعداد ۲۷ نفر از اعضای کادر درمانی داوطلب جمعیت هلال احمر استان همدان به زودی در کشور عراق برای ارائه خدمات به زائران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اوافزود: شروع فعالیت این درمانگاه بر اساس پروتکلی است که سازمان حج و زیارت هیئت پزشکی هلال احمر ایران برنامه‌ریزی کرده است و باید نیرو‌های داوطلب این درمانگاه در مکانی که به آنان اختصاص داده شده مستقر شوند که در همین رابطه یک مکان اختصاصی به تیم ما اختصاص داده شده و در یکی از بیمارستان‌ها که برای خدمت رسانی آماده کرده‌اند فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به آماده باش همیشگی جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: کل جمعیت هلال احمر سراسر کشور و به تبع آن نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان همدان در حال حاضر آماده باش حوادث و آماده باش اربعین به صورت ویژه هستند.

سنجربگی گفت: در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر عمده اقدامات جمعیت هلال احمر برون مرزی بوده و تمام خدماتی که بهداشتی درمانی و امدادی در خارج از مرز‌ها به زائران ارائه می‌شود توسط جمعیت هلال احمر کشور است

او با اشاره به خدمات برون مرزی جمعیت هلال احمر استان همدان، افزود: علاوه بر راه اندازی درمانگاه سطح یک برون مرزی جمعیت هلال احمر استان همدان در کشور عراق، تعداد شش دستگاه خودرو شامل سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی کمک‌دار دوکابین، یک دستگاه کامیون سنگین و یک دستگاه کامیون سبک به اتفاق ۱۰ نفر نجاتگر توسط هلال احمر استان همدان برای پوشش خدمات اربعین به کشور عراق اعزام شده که این اقدامات را می‌توان سهم جمعیت هلال احمر استان همدان از خدمات برون مرزی در اربعین امسال دانست.

سنجربگی همچنین یادآور شد: همدان به عنوان کریدور شمال و شمال غرب کشور یکی از استان‌های پرتردد در موضوع اربعین بوده و بیشتر از دو سوم زائران اربعین حسینی از این استان عبور می‌کنند که نیازمند و مستلزم پوشش امدادی مناسب از ورودی تا خروجی استان هستند و باید در مسیر برگشت نیز این اقدامات و خدمات امداد و نجات و درمانی برای آنان انجام شود.

او تصریح کرد: در همین رابطه تمام پایگاه‌های امداد و نجات استان از ورودی و خروجی استان با آمادگی کامل با بازآموزی‌هایی که برای پایگاه‌های امداد و نجات انجام شده آماده ارائه خدمات به زائران در قالب کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی استان هستند.

او گفت: تمامی خدمات بهداشتی و درمانی در عتبات عالیات توسط جمعیت هلال احمر ایران و بخشی از آن توسط هلال احمر همدان و تمامی خدمات بهداشتی و درمانی در داخل ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

برچسب ها: هلال احمر ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.