مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ۸۸ برنامه طی هفته دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود.

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد گفت: از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه هر سال، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و برنامه‌هایی برای بزرگداشت این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد‌های بزرگداشت این هفته در سطح استان کرمان شکل گرفته و در اکثر شهرستان‌ها اولین جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده است، افزود: تا امروز ۸۸ برنامه در سطح استان برای بزرگداشت این هفته و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود، بیان کرد: برای پنجمین سال متوالی برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را خواهیم داشت که این برنامه در سطح ملی است که در سطح استانی نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدات مکتوبی در حوزه دفاع مقدس در سطح استان داریم، افزود: از آخرین تولیدات در بحث تولید کتاب و تولیدات ویژه دفاع مقدس در سطح استان در این هفته رونمایی خواهد شد. 

سرهنگ مهدوی‌فرد بیان داشت: همچنین طی این هفته خدماتی را که در سطح استان ویژه دفاع مقدس، معرفی دفاع مقدس و معرفی شهدا انجام شده  ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس است و برنامه‌های ویژه دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بعد از سال‌ها پیگیری برای اولین بار در سطح استان کرمان، بحث تدریس ۲ واحد درسی آشنایی و مبانی دفاع مقدس و مقاومت اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: سال‌ها این ۲ واحد درسی در مجموعه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت غیررسمی و غیرالزامی در حال تدریس بود و با همتی که در سطح کشور انجام شد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این ۲ واحد درسی جز دروس الزامی مجموعه دانشگاهی قرار گرفت و از اول مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور در تمامی دانشگاه‌های سطح استان ارائه خواهد شد. 
وی از برگزاری یادواره سرو سرخ خبر داد و گفت: در استان کرمان،  ۱۱۹ شهید گلگون کفن جمعیت هلال احمر را داریم که آیین گرامیداشت این ۱۱۹ شهید در یادواره سرو سرخ در استان برگزار می شود.  همچنین در این مراسم از کتاب نقش جمعیت هلال احمر استان کرمان در ۸ سال دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار