شهردار کرمان بر ضرورت جذب اعتبارات استانی برای اجرای ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان در شهر کرمان تأکید کرد.

محسن تویسرکانی در نشست بررسی طرح ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان و دیگر مسئولان به بررسی مشکلات و مسائل آرامستان بهشت کریمان و ایمنی این محدوده پرداخته شد، گفت: تمام ادارات و ارگان‌هایی که در مدیریت و بهسازی وضعیت آرامستان بهشت کریمان و محدوده اطراف آن، دخیل هستند، باید به‌صورت میدانی پای کار بیایند.

وی اشراف کامل مدیران را بر مشکلات و مسائل محدوده آرامستان بهشت کریمان، مقدمه گفتگو با مشاوران دانست و بیان داشت: هدایت آب‌های این محدوده، به شهر کرمان نیز، نیازمند مطالعه و بررسی بیشتری است.

شهردار کرمان، بیان داشت: شخصا با انتقال آب این محدوده به شهر کرمان مخالف هستم؛ چراکه زیرساخت‌های لازم برای این انتقال را فراهم نمی‌بینم.

وی اعتبارات شهرداری کرمان را برای ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان و محدوده اطراف آن، ناکافی دانست و گفت: برای ایمن‌سازی محدوده یادشده به اعتبارات استانی و کمک همه دستگاه‌های متولی نیاز است.

حمید سالخورده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این نشست با قدردانی از عملکرد شهردار کرمان و مجموعه معاونان و مدیران همراه وی در شهرداری کرمان، گفت: باید طرح ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان را شناسنامه‌دار کنیم تا بتوانیم برای آن در سال‌های بعد هم اعتبارات خوبی جذب کنیم.

وی بر هم‌افزایی نیرو‌های مدیریتی برای بهسازی و ایمن‌سازی محدوده مورد بحث، تأکید کرد و گفت: باید سیل مسائلی که این منطقه از شهر را تهدید می‌کند، به فرصت تبدیل کرد.

محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز، در ادامه، تعداد افراد دفن‌شده را در این آرامستان، ۲ هزار نفر برشمرد و افزود: هر روز، ۶ میت در این آرامستان دفن می‌شود و این آمار بر ضرورت یک مدیریت جدی‌تر، تأکید دارد.

وی  از مطالعات ناتمام بر روی آرامستان بهشت کریمان در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و بیان داشت: برای رفع مشکلات این آرامستان، دست‌کم به ۱۰۰ میلیارد تومان، اعتبار نیاز است و به‌عنوان مثال، ساخت مسیر برگشت برای آن، نیازمند ۵۰ میلیارد تومان، است.

در این نشست، مقرر شد از شرکت ایده‌پردازان توسعه به‌عنوان مشاور پروژه ایمن‌سازی آرامستان بهشت کریمان دعوت شود.

همچنین مقرر شد اعتباری که مدیریت کل بحران استانداری کرمان، به طرح یادشده اختصاص می‌دهد، با هماهنگی شورای نظارتی استان و در چارچوب ضوابط، هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار