مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:فرهنگسرای امام خمینی (ره) با قدمت نزدیک به ۲۰ سال که دارای تنها سالن تخصصی برای اجرای آثار هنری در زنجان است، دست کم ۸۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز لازم دارد.

اصغر حاج علی اکبریمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تعداد قابل توجهی از فضا‌های فرهنگی استان به دلیل قدمت، نیازمند تعمیرات و بازسازی است.

حاج علی اکبری گفت: ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برخی تعمیرات و محوطه سازی حداقل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد.

وی اظهار داشت: در مجتمع‌ها و فرهنگسرا‌های شهرستان‌ها نیز کما بیش همین میزان اعتبار نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌ها و اماکن فرهنگی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به موقع نیاز‌های تعمیراتی آنها برآورده نشود، ممکن است روند فرسودگی بنا‌ها خدمات رسانی در آنها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

وی از ارزیابی وضعیت فضا‌ها و اماکن فرهنگی استان با حضور کارشناسان مرکز خبر داد و گفت: پس از بازدیدها، برآورد‌های اعتباری برای تعمیر و بازسازی این فضا‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

حاج علی اکبری گفت: طی هفته جاری با حضور مدیرکل بودجه و رییس اداره نظارت بر طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدیدی از اماکن فرهنگی مثل فرهنگسرا‌ها و مجتمع ها، هنرستان‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد و ساختمان‌های اداری استان به منظور بررسی وضعیت این بنا‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: در این بازدید‌ها فهرستی از زیرساخت‌های معیوب و نیازمند تعمیر و بازسازی اماکن فرهنگی استان با اولویت بندی، تهیه شد.

حاج علی اکبری اطهار داشت: در قدم بعدی قرار است با حضور تیم‌های فنی ارزیابی تاسیساتی وزارتخانه، برآورد‌های اعتباری برای عملیات تعمیر و بازسازی این فضا‌ها انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.