کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای استان در روزهای پایانی هفته افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به ۴۰ درجه می‌رسد.

الهام نجفی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از امروز تا پایان هفته به تدریج افزایش می یابد و در شهر زنجان در روزهای پنجشنبه و جمعه به ۳۷ و ۳۸ درجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری است که گاهی با افزایش ابر و در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

این کارشناس ادامه داد: در برخی مناطق استان با افزایش ناپایداری‌ها احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

وی اظهار داشت: طبق این پیش بینی ها روزهای پایانی هفته شرایط جوی نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد شد و پدیده جوی غالب در این روزها وزش باد در ساعات بعدازظهر است.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته زرین رود خدابنده با دمای ۱۴ درجه و شهر حلب در ایجرود با ۳۹ درجه ‌خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اظهار داشت: دمای شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین ۱۸ و ۳۴ درجه بوده است.

نجفی اضافه کرد: در این مدت، دمای کمینه و بیشینه شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار به ترتیب ۱۷ و ۳۴، ۱۸ و ۳۴ و ۱۹ و ۳۲ درجه بالای صفر بوده است.

وی یادآور شد: دمای ۲۴ ساعت گذشته شهرهای سلطانیه، آببر و ماهنشان نیز بین ۱۶ و ۳۲، ۲۲ و ۳۲ و ۲۱ و ۳۵ درجه بالای صفر نوسان داشته است.

نجفی یادآور شد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۹ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه افزایش دارد.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.