ایمن الصفدی و آنتونی بلینکن طی تماسی تلفنی درباره وضعیت کرانه باختری گفتگو کردند.

کابینه افراطی رژیم صهیونیستی اکنون در حال به آتش کشیدن غزه، کرانه باختری و تمامی مناطق همجوار در خاورمیانه است. خطر تشدید تنش‌ها و گسترش منازعه به سایر مناطق از جمله مواردی است که باعث نگرانی‌های بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن طی تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود به شدت از توحش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انتقاد کرد. 

الصفدی در این تماس تلفنی گفت: ما نیازمند یک گام موثر و عملی برای متوقف ساختن خشونت‌های اسراییل در کرانه باختری هستیم. 

وی در ادامه با اشاره به یورش دائمی مقامات صهیونیست و شهرک نشینان به مسجد الاقصی، خاطر نشان کرد: ما باید تمامی اقدامات غیرقانونی اسراییل در کرانه باختری را متوقف کنیم. اقدامات صهیونیست‌ها در تغییر شرایط فعلی اماکن مقدس در بیت المقدس شرقی باید پایان یابد. 

الصفدی با تاکید بر این موضوع که اردن متولی اماکن مقدس بیت المقدس شرقی است، تاکید کرد: اردن تمامی اقدامات لازم برای پایان بخشیدن به یورش به اماکن مقدس را به کار خواهد بست. ما در این رابطه در حال آماده سازی اقدامات قانونی برای مراجعه به دادگاه‌های بین المللی درباره این حملات هستیم. 

وزیر خارجه اردن در پایان یورش به مسجد الاقصی را نقض آشکار قوانین بین المللی عنوان کرده و از تلاش کشورش برای مقابله با چنین اقداماتی خبر داد. 

بلینکن نیز در این تماس تلفنی بر پایبندی آمریکا به حفظ وضعیت تاریخی مسجد الاقصی تاکید کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار