رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: صلح و سازش در جامعه امری مهم و ضروریست که باید با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و خبرنگاران برای ترویج این فرهنگ تلاش کرد.

 حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف علاوه بر رسیدگی پرونده ها، یک نهاد مردمی و در سازش پرونده ها که وظیفه ذاتی آن می باشد با مشارکت و استفاده از ظرفیت تمامی اقشار و اصناف زمینه های گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش را فراهم می کند.

وی افزود: با صلح و سازش بیشتر پرونده های حقوقی و قضایی، حتما امنیت و آرامش پایدار در جامعه تحقق پیدا می کند و امروز نقش رسانه ها در این خصوص بسیار مهم و تأثیر بسزایی دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به جمعیت زندانیان و تلاش دستگاه قضایی برای کاهش این جمعیت، خاطر نشان کرد: بسیاری از جرائم ارتکابی در اثر ناآگاهی از قوانین و ناآگاهی از رفتارهایی که می تواند فرد را در معرض بزهکاری یا بزه دیدگی قرار دهد، صورت می گیرد و افزایش آگاهی حقوقی شهروندان در کشور به ویژه در استان خوزستان موثرترین ابزار در کاهش جرم، جنایت و تشکیل پرونده ها در محاکم قضایی است که تحقق این نیاز اساسی جامعه با آموزش فراگیر و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط صدا و سیما، خبرنگاران و اصحاب رسانه میسر می‌شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: گاهی اوقات وقتی جرمی اتفاق می افتد، همه نگاه ها به سوی دستگاه خاصی سوق می یابد در حالی که چنین نگاه علمی نبوده و جایگاه درستی برای بررسی واقعیت های جامعه ندارد بلکه باید با نگاه مشترک و دلسوزی که داریم همه احساس تکلیف کرده و با انجام وظایف خود از ارتکاب جرم در جامعه پیشگیری کنیم.

وی افزود: باید با مردم و در میان مردم باشیم و نقش آنها را در اصلاح جامعه و کاهش آسیب ها بیان کنیم و از خود مردم بخواهیم در این خصوص همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.