امام جمعه کرمان گفت: جریان رسانه ای باید قوی، عادل، منصف، متقی، مطالبه گر، تیز هوش، زیرک، زرنگ وپویا باشد و آن به دست شماست.

جریان رسانه ای باید  منصف و مطالبه گر باشدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه نقش رسانه ها را در تحولات یک منطقه کم نظیر دانست و گفت: در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است؛ اگر نقش رسانه ها به هر دلیلی گرفته شود، جایگزینی برای آن نیست.

وی با بیان اینکه اولین مجموعه ای که برای گوش دادن به سخنانشان دعوت کردیم، مجموعه رسانه اند و اولویت بعدی جوانانند، افزود: با اصحاب رسانه می توانیم راه ارتقای استان را بپیماییم.


نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه کرمان خطاب به اصحاب رسانه بیان داشت: شما هستید که شجاعانه وارد عمل، نقاط ضعف و قدرت را بیان و با اخلاص هرچه تمام تر از اقشار دفاع و به مسئولان ابلاغ می کنید.


وی به ارتباط دوستانه و هم جهت برای پیشرفت استان این قشر سخن گفت و ادامه داد: قدم، قلم ذهن و نظر اصحاب رسانه و حتی سوال های متعدد از مسئول، مهم است و فرهنگ پرسشگری و پاسخ گویی را بیشتر از همه ترویج می کند.

وی از رسانه ها خواست به صورت جدی وارد میدان شوید تا تحولاتی را ببینیم.

وی از اصحاب رسانه خواست در قالب رسالتتان جدی تر باشید و از حق و مظلوم که وظیفه الهی است، دفاع کنید‌.

وی با بیان اینکه از طرح اتوبوس مطالبه گری خشنودم درخواست کرد: در کنار هر مسئولی بنشینید و صحبت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به نقد منصفانه گفت: وقتی در شهر و استانی اصحاب رسانه با منطق و شجاعت هرچه تمامتر پا به فعالیت و تلاش بگذارند، اوضاع متفاوت می شود‌.

وی با بیان اینکه قبل از ورود به گرایش سیاسی بنده خدا بودن را فراموش نکنید، رسانه ای را منصف دانست که در کنار ضعف ها، خوبی ها را ببیند، ادامه داد: حتی گاه انتقاد ممکن است برای گرایش خودتان نیز وجود داشته باشد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جریان رسانه ای استان را همه باید احساس کنند، گفت: جریان رسانه ای باید قوی، عادل، منصف، متقی، مطالبه گر، تیز هوش، زیرک، زرنگ وپویا باشد و آن به دست شماست.

وی در پایان سعه صدر و روحیه باز را در عرصه فرهنگ مهم دانست و اصحاب رسانه را بهترین‌ همکار خود دانست و برای شنیدن صحبت های اصحاب رسانه و پاسخگویی اعلام آمادگی کرد.

خدیشی رئیس خانه مطبوعات نیز در این جلسه گفت: استان کرمان با داشتن ۳۰۸ رسانه دارای مجوز از لحاط کمی بعد از تهران بیشترین رسانه را داراست.
وی افزود: متاسفانه رشد کیفی رسانه ها به دلایل زیادی همانند رشد کمی آن نبوده است.

خدیشی منبر را رسانه سنتی عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه در استان نیز کار رسانه ای انجام می دهند.

وی بیان کرد: روحیه مطالبه گری در خبرنگاران شهرستان نیز وجود دارد؛ اما، امنیت مطالبه گری وجود ندارد و گاهاً در تریبون های نماز جمعه برای موضوع خاصی که اصحاب رسانه پیگیرند، صحبت می شود و متاسفانه باعث می شود روحیه مطالبه گری افت و وارد حوزه محافظه کاری شوند.

خدیشی از امام جمعه کرمان خواست با هماهنگی های وی این مشکل برطرف شود‌.

رئیس خانه مطبوعات گفت: مسئولان در شهرستان ها آنچنان که باید پاسخگوی خبرنگاران نیستند و خبرنگاران در شهرستان ها امنیت ندارند.

انتهای پیام/س

 

مسیر ارتقای استان کرمان بدون اصحاب رسانه غیرممکن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار