رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خوزستان، از اجرای فاز اول طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در مناطق عشایری و روستایی خبر داد.

محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان گفت: طرح واکسیناسیون دام به مدت ۶۰ روز کاری از سی و یکم مرداد آغاز و تا پایان مهر ماه در تمامی مناطق روستایی و عشایری شهرستان استان اجرا خواهد شد.


آنتیک چی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این طرح افزود: پیش بینی می‌شود در این فاز ۳۰۰ هزار راس جمعیت دام سنگین و ۴ میلیون راس از دام‌های سبک سطح شهرستان‌های استان علیه این بیماری واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور به صورت رایگان توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون در دام‌ها با اولویت، دام‌های روستایی و مناطق عشایری، دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده حیات وحش و مناطق پرخطر انجام می‌شود.

آنتیک چی در پایان افزود:  لازم است دامداران و بهره برداران جهت پیشگیری از بروز و شیوع بیماری تب برفکی در دام‌های خود علاوه بر همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی نسبت به رعایت نکات بهداشتی و امنیت زیستی شامل جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری، ضد عفونی دامداری، عدم خریداری هر نوع دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی و انجام اقدامات قرنطینه‌ای اقدام نمایند

برچسب ها: واکسن دام ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار