رئیس کل دادگستری خوزستان از رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار به عشق امام حسین (ع) و با تلاش و همت اعضای کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان در اهواز خبر داد.

 علی دهقانی گفت: ۲۹ سال پیش قتلی در اهواز رخ می دهد و قاتل پس طی مراحل قانونی محکوم به قصاص شد.

وی افزود: در این سال ها، بزرگان و مصلحین زیادی برای جلب رضایت اولیای دم اقدام کردند ولی نتیجه ای حاصل نشد و قاتل همچنان در انتظار اجرای حکم قصاص یا رضایت خانواده مقتول بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به طولانی شدن حبس این قاتل و همچنین ابراز ندامت و پشیمانی از بزه خود، پرونده جهت صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان ارجاع گردید تا زمینه حل و فصل این موضوع فراهم شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش ها و اقدامات جهادی اعضای این کارگروه به ثمر نشست و اولیای دم به عشق امام حسین (ع) با بخشش و گذشت از قاتل فرزند خود، محکوم به قصاص پس از 29 سال کابوس قصاص، از چوبه دار رهایی و به آغوش خانواده بازگشت.

 دهقانی ضمن تقدیر از اولیای دم، اعضای کارگروه مشترک و افرادی که در مصالحه این پرونده تلاش کردند،گفت: مردم خوزستان از ارادتمندان و محبین اهل بیت علیهم السلام هستند و همواره در امر صلح و سازش بعنوان الگو در سطح کشور شناخته شده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار