رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، ۸۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان به بهره برداری می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در آستانه هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران و اصخاب رساانهن گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۸۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدیدر  بخش کشاورزی استان با اعتبار  بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.

خسرو شهبازی افزود: در این طرح‌ها ۲ هزار و ۱۲۶ فرصت شغلی ایجاد و پنج هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی تثبیت می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی، یک هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده که یک هزار و ۲۵۸میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۶ هزار و۶۳۳ میلیارد ریال از محل خودیاری (مشارکت مردمی و آورده شخصی بهره برداران) تامین و سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از لحاظ رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۳ در ردیف دومین استان کشور بعد از استان گیلان قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از جمله طرح‌های شاخصی که در این ایام با حضور مسوولان استانی و کشوری به بهره برداری می‌رسد، هشت پروژه در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده یکهزار و ۵۴۴ میلیارد ریال، با تعداد ۶۶ اشتغال پایدار است که واحد‌های گوساله پرواری، گوسفند داشتی، بره پرواری، مرغداری گوشتی و مرغ تخم گذار را شامل می‌شود.

وی افزود: ۲ پروژه گلخانه‌ای نیز از مجموع پروژه‌های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان در هفته دولت، در شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار هزینه شده ۱۹۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.