سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی سه برابر شد و به ۱۲۰ میلیاردتومان رسید.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی به مناسبت هفته دولت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نوید داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، سرمایه این صندوق به رقم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

حسین جعفرزاده با بیان اینکه بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد و ۱۵% از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، افزود: سرمایه اصلی‌ترین مؤلفه توسعه کشاورزی است و طی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش سرمایه صندوق آذربایجان غربی از رقم ۴۰۰ میلیارد ریال به سرمایه فعلی صورت گرفت و با مشارکت فعال بخش غیردولتی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی در سرمایه صندوق استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ بودیم. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۷۱ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی (ملی، استانی و شهرستانی) در کشور با سرمایه بیش از ۴ همت فعالیت می‌کنند که صندوق استان آذربایجان غربی با سه صندوق شهرستانی در ارومیه، میاندوآب و سلماس و یک صندوق استانی رتبه پنجم را در صندوق‌های استانی و رتبه هفتم را در میان کل صندوق‌های کشور دارد.

مدیرعامل صندوق کشاورزی آذربایجان غربی افزود: مهمترین هدف صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تأمین نقدینگی بجا، به موقع، آسان و ارزان برای واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی می‌باشد.

جعفر زاده تصریح کرد: صندوق کشاورزی استان تاکنون بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به عنوان سرمایه در گردش به هشت زیر بخش‌ تولیدی و خدماتی کشاورزی در استان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل عاملیت اعتبارات بخش کشاورزی در حوزه‌های اجرای آبیاری نوین، نوسازی و بازسازی قنوات، بهینه سازی واحد‌های دامداری، مرغداری، شیلات و ... با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی به صورت کمک‌های بلاعوض دولتی به بهره برداران بخش کشاورزی در استان پرداخت نموده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش کشاورزی غیردولتی‌ترین حوزه اقتصادی کشور است که مأموریت مهم و راهبردی امنیت غذایی را بر عهده دارد تاکید  کرد: این صندوق‌ به عنوان مردمی‌ترین نهاد کشاورزی، محور اصلی دستیابی به امنیت غذایی هستند. بر همین اساس صندوق استان آذربایجان غربی نیز با مشارکت فعال بخش غیردولتی و رشد چشمگیر سرمایه گذاری، در راستای جهش تولید در محصولات کشاورزی و حفظ امنیت غذایی کشور گام برمی‌دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.