رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان گفت: هیچ یک از تورهای گردشگری بدون اخذ مجوزهای قانونی اجازه فعالیت ندارند.

محمدعلی سپاهی بیان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو که بعضاً اطلاعات کاملی از شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ندارند اقدام به برگزاری تورهای تفریحی می‌کنند.

وی افزود: هیچ شخص و گروهی بدون اخذ مجوزهای قانونی اجازه برگزاری تور گردشگری در سیستان و بلوچستان را ندارد و در صورت مشاهده برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان با اشاره به اینکه این اقدام در راستای صیانت از امنیت و سلامت مسافران و گردشگران انجام می‌شود، ادامه داد: در صورتی که افراد در تورهای فاقد مجوز نام‌نویسی و شرکت کنند طبیعتاً در صورت بروز اتفاقات احتمالی هیچ پشتیبانی و حمایتی از آنها نمی‌شود و توصیه می‌شود گردشگران قبل از نام نویسی قطعی، نسبت به مجوزدار بودن موسسه و تورلیدرها تحقیقات لازم را انجام دهند.

وی ضمن قدردانی از همکاری فراجا و سایر نهادهای متولی و همراه با این اداره، اظهار کرد: طبیعتاً هم افزایی و مشارکت همه جانبه می‌تواند ضمن تامین امنیت مسافران و گردشگران، خاطرات خوبی را برای آنها رقم بزند و باعث رونق صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار