مدیر امور برق ایرانشهر گفت: بر اثر بارندگی و وزش باد شدید چند روز اخیر در این منطقه، ۹۴ اصله پایه شبکه برق دچار خسارت شد.

ابراهیم سلیمانی با بیان اینکه بر اثر شرایط جوی پنج دستگاه ترانسفورماتور نیز دچار خسارت شد گفت:  میزان خسارت برآورد شده بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی خطوط منطقه ایرانشهر پایدار است، ادامه داد: با آمادگی کارکنان امور شبکه برق به محض اعلام خسارت تیم عملیاتی این منطقه به محل‌های آسیب دیده اعزام و نسبت به اصلاح و پایداری مجدد شبکه برق اقدام کردند.

مدیر امور برق ایرانشهر تاکید کرد: مشترکان برق در صورت بروز هر گونه خسارت یا خاموشی وارده می‌توانند از طریق اپلیکیشن برق من، یا سامانه ۱۲۱ درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی گفت: همچنین مشترکان برق ایرانشهر با رعایت راهکار‌های ساده مدیریت مصرف برق مانند عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف در ساعت اوج مصرف برق و تنظیم دمای کولر‌های گازی در دمای آسایش (۲۴ درجه) یاریگر پرسنل صنعت برق باشند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: تا امروز برای ارتفاعات نیمه جنوبی استان در شهرستان‌های راسک، سرباز، قصرقند، نیک شهر، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، سیب و سوران، سراوان و جنوب شهرستان خاش، رخداد رگبار و رعدوبرق به همراه باد شدید لحظه‌ای در بعدازظهر‌ها و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

محسن حیدری توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات اجتناب و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار