مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: شوش و بستان با دمای ۵۰ و ایذه ۲۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

محمد سبزه زاری  گفت: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۸.۴ و حداقل به ۳۱.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

 او افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده به ویژه از فردا چهارشنبه تا روز جمعه، جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در بیشتر نقاط استان خواهد شد؛ بیشترین میزان رطوبت روز سه شنبه در بندر ماهشهر با ۹۳ درصد ثبت شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در این مدت، احتمال وقوع پدیده مه صبحگاهی و شامگاهی در مناطق ساحلی، جنوبی و مرکزی و افزایش ابرناکی و احتمال رگبار و رعد و برق به صورت محلی و وزش باد متوسط و تندباد لحظه ای در مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی وجود دارد.

 آقای سبزه‌زاری گفت: همچنین در بعداز ظهرهای این ایام در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی وزش بادها به صورت متوسط همراه با تندبادلحظه ای خواهد بود و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی وجود دارد و همچنین تا روز پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج است.

پدیده شرجی از اوایل هفته جاری بر استان حاکم شده و در برخی نقاط استان به ۹۰ درصد رسید.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش دما و وقوع شرجی در روز دوشنبه هشدار قرمز صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش به دنبال گرمای هوا ساعات کار کلیه ادارات خوزستان روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۶ تا ۱۱ اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار