فرمانده سپاه خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرز چذابه تردد کردند و بر اساس برآورده‌های انجام شده، در روز‌های آینده زائران خارجی بیشتری از این مرز عبور می‌کنند.

 سردار حسن شاهوارپور در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران گفت: در مسیر طریق الحسین از ورودی اهواز تا مرز چذابه، تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان زائران به ویژه اتباع خارجی پیش بینی شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

او با اشاره به خدمت رسانی مردم در ایام اربعین افزود: مردم استان تمام قد در کنار زائران هستند و به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه پارسال  بیش از ۱۵۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرز چذابه تردد کردند، ادامه داد: امسال باتوجه به ایجاد زیرساخت مناسب در این مرز شاهد افزایش تردد هستیم که جا دارد از دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور شهید، وزیر کشور و مسئولان استانی و شهرستانی تشکر کنم.

 سردار شاهوارپور با بیان اینکه نیروهای مسلح با آمادگی کامل در کنار مسئولان بوده و به زائران خدمت می‌کنند، گفت: روز گذشته از پایانه مرزی شلمچه بازدید کردیم که خوشبختانه کار خدمت رسانی در آن مرز هم به خوبی در حال انجام است. امیدوارم تمامی زائران سفر خوبی داشته و از خدمات راضی باشند.

او افزود: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی زائران در مرز تدارک دیده شده و خوشبختانه تاکنون مشکلی در این خصوص نداشتیم.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه تردد داشته اند.

تاکنون ۳۵ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشته اند همچنین ۶۸ درصد تردد زائران از طریق خودروهای شخصی انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار