سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: دور جدید مذاکرات آتش‌بس در غزه این هفته در قاهره مصر برگزار می‌شود و بایدن برای نهایی شدن توافق با رهبران منطقه گفتگو کرده است.

یک سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این هفته دور بعدی مذاکرات آتش بس در قاهره برگزار می‌شود و بایدن با رهبران منطقه برای دستیابی به توافق آتش بس و آزادی اسرا گفتگو کرده است.

جف زینس، رئیس دفتر کاخ سفید نیز در مصاحبه با تارنمای آکسیوس گفت که بایدن مصمم است که پنج ماه آخر ریاست جمهوری خود را با انرژی و دستاورد به پایان برساند.

زینتس در مصاحبه‌ای پیش از سخنرانی بایدن در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو به آکسیوس گفت: «اعتقاد رئیس جمهور این است که هر روز مهم است. ما کار را به همان قدرتی که شروع کردیم به پایان خواهیم رساند و با هم به تاریخ سازی ادامه می‌دهیم.»

زینتس چهار حوزه بزرگ را که بایدن قصد دارد در آنها حضور داشته باشد، چنین مشخص کرد: «تداوم اجرای تهاجمی دستاورد‌های قانونی تاریخی، از جمله قانون ریز تراشه‌ها و علم و لایحه زیرساخت و راه اندازی و تکمیل پروژه‌های بیشتر [در سراسر کشور]- جوامع شهری، حومه، روستایی».

به گفته این مقام کاخ سفید، حوزه دوم: «کاهش هزینه‌ها برای خانواده ها... احتمالا کاهش بدهی دانشجویان ادامه خواهد یافت. در مورد کنترل هزینه‌های ناخواسته ما اقدام می‌کنیم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زندگی آمریکایی‌ها مقرون به صرفه‌تر شود.» است.

این سخنگوی کاخ سفید سومین حوزه را «آزادی‌های شخصی و حقوق مدنی... ما به محافظت از دسترسی به مراقبت‌های سلامتی باروری ادامه می‌دهیم و به مقابله با نفرت و افراط گرایی ادامه می‌دهیم.» برشمرد.

به گفته او، حوزه چهارم، «ادامه بازگرداندن موقعیت آمریکا به عنوان کشور ضروری... رئیس جمهور تمرکز زیادی بر دستیابی به توافق آزادی گروگان‌ها و آتش بس در خاورمیانه، کمک به اوکراین برای دفاع از خود، و حفظ رقابت با چین و سرمایه گذاری بیشتر در کشور‌های متحد آمریکا دارد.» است.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در تل آویو به خبرنگاران درباره مذاکرات جاری آتش بس غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد رفع اختلاف مورد حمایت آمریکا برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز موظف است که همین کار را انجام دهد.

وزیر خارجه دولت دموکرات جو بایدن همچنین گفت: دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بسیار سازنده بود.

بلینکن بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل بار دیگر تاکید کرد و افزود: «این تعهدی است که ما هر روز از ۷ اکتبر به آن عمل کرده ایم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
چرا بایدن وسیاسیون کاخ سفید الاغند آنها معنی دموکراسی را نمیدانند اما درباره آن خیلی صحبت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
باما که گفتگو نکرده البته تلفن بی دین را جواب ندادم چون مردک حواس پرتی دارد نمی‌داند چه میگوید هذیون میگه البته دروغ میگوید اونها دنبال نسل کشی و پاکسازی هستند این شعارها را بار نکنید
France
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
چون خودت صهیونیستی و اینو بارها تکرار کردی و اسرائیل سگ هار هم پایگاه امریکاس تا دندان مسلح کرده و دستدر جنایت از خود امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
الهی بحق حضرت زینب که ذلیل و خار بشی بایدن یزید زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
دلقک سیرک بعد از نسل کشی و جنایت جنگی
میخواهد خود و کشورش را فرشته نجات فلسطین
بخورد کانالهای لندنی و لوسانجلیسی و دنبال کنتدگان این کانالها دهد ....عجبا!!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
تلاشی که آمریکا کرد برای آتش بس ایران نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
پیر خرفت جهنمی که حامی پرو پا قرص صهیونیست ها
هستی .تا بحال در کما بودی که نسل کشی و جنایت جنگی مردم مظلوم غزه ِواکنش مثبتی
نگرفتی ....بجای ان بمب یک تنی صخره شکن
به سگ هاری که در غرب اسیا بستی ...دادی
تمام کشورهای استعماری حامی صهیونیست ها
در تمام نسل کشی و جتایت جنگی علیه فلیسطین شریک و سهم دارند ...تاریخ فراموش نخواهد کرد
آخرین اخبار