وزارت خارجه آمریکا فروش ۳۶ بالگرد آپاچی AH-۶۴ E به همراه خدمات تدارکاتی و پشتیبانی آنها به کره جنوبی را تایید کرد.

وزارت خارجه آمریکا فروش ۳۶ بالگرد آپاچی AH-۶۴ E به همراه خدمات تدارکاتی و پشتیبانی آنها به کره جنوبی را در قراردادی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تائید کرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه تارنمای دیفنس نیوز، کره جنوبی در صورت نهایی شدن قرارداد خرید ۳۶ بالگرد آپاچی AH-۶۴ E که در گرو موافقت کنگره آمریکا است ۷۶ موتور GE T ۷۰۰ را نیز خریداری خواهد کرد.

علاوه بر بالگرد‌های آپاچی و موتور، کره جنوبی قصد دارد در این قرارداد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری، صد‌ها موشک از جمله ۴۵۶ موشک هلفایر و ۱۵۲ موشک هوا به زمین برای مسلح کردن این بالگرد‌ها خریداری کند.

به نوشته تارنمای دیفنس نیوز، سئول در سال ۲۰۱۳ هم ۳۶ بالگرد آپاچی AH-۶۴ E از ایالات متحده خریداری کرده بود که آخرین آنها در اوایل سال ۲۰۱۷ تحویل کره جنوبی شد. از شرکت‌های بوئینگ و لاکهید مارتین به عنوان تولیدکنندگان و فروشندگان اصلی سفارش جدید کره جنوبی نام برده شده است.

نیرو‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در هفته جاری مجموعه‌ای از رزمایش‌های نظامی موسوم به «سپر آزادی اولچی» را آغاز کردند. هدف از انجام این رزمایش‌های نظامی کمک به هر دو کشور برای آمادگی در تقابل با حمله احتمالی از سوی کره شمالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
بلای جان تو برسر حاکمان عربها باشد
آخرین اخبار