رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی توضیحاتی را بیان کرد.

حسین طلا رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه آیا بازسازی ورزشگاه آزادی تا پیش از آغاز لیگ نخبگان آسیا به پایان می‌رسد، گفت: از سال ۱۴۰۲ کار بازسازی ورزشگاه آزادی با ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد و پس از پایان این اعتبار کار متوقف شد. قرارگاه خاتم الانبیا که پروژه بازسازی را بر عهده دارد عملا از ۱۵ تیرماه که قرارداد بازسازی ورزشگاه به مدت زمان ۱۸ ماه بسته شد آن ها نیز فعالیت خود را به جدی آغاز کردند.

او ادامه داد: برای پایان پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی نمی توانم زمانی دقیق تعیین کنم چرا که پروژه های عمرانی مسائل خاص خود را دارند.

طلا بیان کرد: سال گذشته برای بازسازی ورزشگاه آزادی ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که این اعتبار فقط برای کاسه ورزشگاه است که ما اوایل تیرماه قسمتی از این اعتبار را دریافت کردیم که تا این زمان در ورزشگاه آزادی بازی برگزار می‌شد و ما عملا از اواسط تیرماه کاملا ورزشگاه را در اختیار گرفته ایم. ما متعهد به بازسازی ظرف ۱۸ ماه هستیم، اما با این وجود که در ورزشگاه بازی برگزار نشود چراکه برگزاری هر بازی باعث می‌شود که ما ماشین آلات و مصالح را از ورزشگاه خارج کنیم و این موضوع باعث می‌شود کار ۳ تا ۴ روز متوقف شود و اگر حداقل ۲۰ بازی در این ورزشگاه برگزار شود عملا پروژه سه ماه متوقف شده است. کار ساخت یک ورزشگاه  به مراتب از بازسازی ورزشگاه راحت‌تر است چرا که در بازسازی کار به کندی پیش می رود.

او اضافه کرد: مردم می‌گویند که بازسازی از ۲ سال پیش شروع شده است و چرا این پروژه تمام نمی‌شود، اما در واقع ما امسال اعتبار بازسازی را دریافت کرده ایم و براساس قوانین ما باید برای هر قسمت از کار مناقصه برگزار کنیم که این موضوع نیز به خودی خود باعث کندی کار می‌شود. نقشه‌های تاسیسات ورزشگاه در اختیار نیست و این موضوع نیز باعث سختی کار ما شده است.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص اینکه چه مقدار از کار بازسازی تمام شده است، گفت: قبلا ۳ زون ورزشگاه بازسازی شده است و ما نیز ۱۹ زون دیگر را در حال بازسازی هستیم که ۸۵ درصد کار مقاوم سازی به پایان رسیده است و کار نازک کاری زون ها باقی مانده است، همچنین ما در مقاوم سازی مباحث مربوط به زلزله را نیز رعایت کرده ایم.

طلا در خصوص اینکه آیا اگر ورزشگاه تختی آماده بازی می‌شد و بعد به صورت کامل کار بازسازی ورزشگاه آزادی آغاز می‌شد بهتر نبود، بیان کرد: ورزشگاه تختی که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است که بابت این موضوع نیز اعتباری به آن‌ها تخصیص داده نشده است و اداره کل نیز با قرض و بدهی کار را پیش برده است. برای تامین اعتبار یک پروژه باید در سال قبل اعتبارات آن تامین شود و اوایل سال به مرور اعتبار تخصیص داده می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ما در چندین جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌ها که توسط تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد شرکت کردیم و متعهد شدیم که الزامات AFC مثل اسکوربرد و تونل خبرنگاران را ایجاد کنیم و همه این موارد نیز در دست اجرا است.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار