مقدم گفت: رضا علیپور در بازی‌های المپیک عملکرد خوبی داشت و فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی به او مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان پاداش داد.

حسین مقدم دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در تشریح عملکرد رضا علیپور در مسابقات سنگنوردی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: علیپور در مسابقات جهانی بوداپست موفق شد سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کند و در تمریناتش رکورد زیر ۵ ثانیه را نیز ثبت کرده بود که غیر رسمی بود، اما در بازی‌های المپیک دو بار رکوردش را ارتقاء داد.

وی اضافه کرد: مجموع اعزام‌ها و هزینه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ انجام شد شاید زیاد نبود، اما با توجه به بضاعت فدراسیون و اختیاراتی که برای صرف هزینه بودجه قهرمانی داشت، خوب بود.

مقدم به اردو‌های علیپور اشاره کرد: او اردو‌های دائمی خوبی در استان‌های قزوین، زنجان و همدان داشت و در بازی‌های المپیک هم با توجه به فضای حاکم بر مسابقات و رقبای سرسخت خود موفق شد دو بار رکورد ملی ایران را ارتقاء داده و عملکرد خارق العاده‌ای داشت.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی افزود: یکی از حریفان علیپور پستی در فضای مجازی منتشر و از او به خاطر یاد گرفتن تکنیک‌هایی از علیپور تقدیر کرده است که نشان از توانمندی سنگنورد کشورمان دارد.

مقدم در ادامه از جنبه کارشناسی عملکرد علیپور را ارزیابی و اظهار کرد: علیپور در آخرین مسابقه خود ۶ صدم ثانیه کم آورد و چهارم شد که از دیدگاه کارشناسی مستحق کسب مدال بود.

وی پیرامون صحبت‌های علیپور و گریه‌های او بعد از مسابقه گفت: بودجه‌ای که فدراسیون‌های ورزشی در اختیار دارند نمی‌تواند صرف تجهیز سالن‌های ورزشی شود؛ شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مسئولیت تجهیز سالن‌های ورزشی را دارد. با این شرایط دیواره سنگنوردی استان قزوین در حال احداث است و تا حدودی قبل از بازی‌های المپیک تجهیز شد. علیپور تمریناتش را به آنجا انتقال داد، اما قبل از آن در همدان و زنجان تمرین می‌کرد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی ادامه داد: هیئت سنگنوردی استان قزوین با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دست به دست هم دادند تا دیواره سنگنوردی استان قزوین پیش از بازی‌های المپیک آماده شود و آقای علیپور هم بعد از بازگشت از پاریس تمریناتش را در همین سالن انجام می‌دهد.

 وی بیان کرد: سالن سنگنوردی قزوین ایده آل نیست و استاندارد‌های جهانی را ندارد و کمبود‌هایی دارد که امیدواریم برطرف شود تا مثل زنجان شرایط ایده آلی داشته باشد و نمایندگان بیشتری را به بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ اعزام کنیم.

مقدم در پایان از پرداخت پاداش به علیپور خبر داد و اظهار کرد: بعد از بازگشت علیپور از پاریس مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان پاداش به او پرداخت کرده‌ایم ضمن اینکه همین مقدار را بعد از کسب سهمیه المپیک به آقای علیپور پرداخت کرده بودیم.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خب میدان مسابقه جهانی اینطوره با یک ثانیه هم اختلاف هس

ولی باید تلاششون و روحیه شو بالا نگه دارند ورزشکاران تو چنین میدانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
وقتی یه ورزشکاری داریم که تموم دنیا قبولش دارن، باید خیلی خیلی بیشتر بهش بها بدید. تا ایشون هست، هم باید زیرساخت رو فراهم کرد، هم اردو و هم امکان پرورش استعدادهای جدید.
نباید بزارن مثل والیبال بشه.

کشور ما یجوری شده که استعدادهاش رو تا یجای میرسون و بعدش رهاشون میکنه. بنده خداها حق دارن خیلی هاشون بیخیال همه چیز میشن و میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
5 ماه حقوق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
همین؟واقعا چطور روتون میشه اینقد بهش پاداش بدید،درسته مدال کسب نکرده اما سالها جون کنده،،از اون میلیاردها میلیارد پولی ک به فوتبالیستا میدید که به هیچ دردی نمیخورن به اینا بدین که سال های دیگ مدال بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خوش بحالش .کاش به من فقط 5میلیون تومن میدادند تا از شر صاحب خونه راحت بشم
Iran (Islamic Republic of)
کیوان ازگرگان.
۰۹:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
با سلام.به الفتی که برای نخستین باریک ایرانی رو وارد لیست فینال 8 نفره کرد و هفتم شد چه جایزه ای دادین؟باعث دلسردی این جوان آینده دارنشین.ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خجالت بکشند
با ۱۲۰ میلیون چیکار کنه؟
اونم همچین قهرمانی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این ۱۲۰ میلیون هم وام تا المپیک بدی باید پس بده
آخرین اخبار