سناتور دموکرات آمریکایی که مدتی پیش به عنوان نامزد مستقل در انتخابات کنگره ثبت‌نام کرده بود، از رقابت انتخاباتی خود انصراف داد.

«باب منندز» سناتور دموکرات آمریکایی که اخیرا از بابت فساد در دادگاه محکوم شناخته شد، اعلام کرد از شرکت در انتخابات ماه نوامبر کنگره به عنوان نامزد مستقل انصراف داده و به حرفه سیاسی خود پایان می‌دهد.

به نوشته روزنامه «لوموند»، این سیاستمدار دموکرات ۷۰ ساله اهل نیوجرسی مدتی پیش از تصمیمش برای کناره‌گیری در بیستم اوت (۳۰ مرداد) از کرسی خود در مجلس سنا که از سال ۲۰۰۶ آن را در اختیار داشت، خبر داد.

این سناتور آمریکایی ماه گذشته میلادی در نیویورک از بابت چند فقره اتهام شامل اخاذی، مانع ایجاد کردن برای عدالت و دریافت رشوه برای دادن امتیازاتی به چند تاجر مرتبط با مصر و قطر محکوم شناخته شد. او قرار است روز ۲۹ اکتبر حکم محکومیت دریافت کند و ممکن است تا آخر عمر در زندان به سر ببرد.

به این ترتیب نیم قرن حضور سیاسی منندز به پایان می‌رسد.

از طرف دیگر «فیل مورفی» فرماندار نیوجرسی اعلام کرد «جورج هلمی» رئیس دفتر سابقش را در کرسی منندز در سنا که طبق اعلام این سناتور چند روز دیگر خالی می‌شود، منصوب خواهد کرد و هلمی برای مابقی دوره سناتوری منندز تا ژانویه نماینده نیوجرسی در مجلس سنا خواهد بود.

منندز در یک نامه که برای اداره ایالتی انتخابات فرستاد، نوشت: «من اعلام می‌کنم که قصد لغو کردن نامزدی مستقل خود برای انتخابات سنا در ماه نوامبر امسال را دارم و از شما می‌خواهم نام من را از برگه رای خارج کنید.»

باب منندز قبلا گفته بود در صورتی که در پرونده دادگاهی خود حکم تبرئه دریافت کند به عنوان «نامزد مستقل دموکرات» در انتخابات شرکت خواهد کرد و در ماه ژوئن توانست تعداد امضا‌های لازم را برای آنکه نامزد مستقل در انتخابات شود، دریافت کند. اما نهایت منندز تبرئه نشده و حکم محکومیت دریافت کرد. در ماه ژوئیه یک هیات منصفه او را از بابت ۱۶ فقره اتهام فساد محکوم شناخت.

همسر منندز هم که یکی از متهمان پرونده قضایی اوست، اعلام کرد: «این یک پایان غم‌انگیز برای یک حرفه دولتی طولانی و عمدتا مفید است.»

ماموران اف. بی‌آی در یورش به خانه این زوج در نیوجرسی حدود ۵۰۰ هزار دلار پول نقد مخفی شده در اطراف خانه، شمش‌های طلا به ارزش ۱۵۰ هزار دلار و یک خودروی مرسدس بنز گرانقیمت را کشف کردند. منندز که تا ۱۱ ماه قبل رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بود، از افراد دارای نفوذ در سیاست خارجی واشنگتن محسوب می‌شد.

بر اساس تحقیقات جدید، گروهک تروریستی منافقین از حامیان مالی تیم حقوقی او هستند و ۱۵ درصد از کسانی که به صندوق دفاع از منندز کمک مالی کرده‌اند با گروهک منافقین ارتباط دارند.

رابطه رابرت منندز و گروهک منافقین به یک دهه قبل بازمی‌گردد؛ مدتی پس از آنکه نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده حذف شد. منندز پس از حمله دولت عراق به اعضای آن از این گروه تروریستی دفاع کرد.

منبع: ایسنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار