ونزوئلا از روسیه به خاطر محکوم کردن توقیف هواپیمای ریاست جمهوری ونزوئلا توسط آمریکا تشکر کرده و این اقدام واشنگتن را مصداق تروریسم دانست.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه توقیف هواپیمای ریاست جمهوری ونزوئلا که از سوی ایالات متحده در جمهوری دومینیکن به بهانه نقض تحریم‌ها صورت گرفت را محکوم کرده و مصداق دزدی دانست و تاکید کرد واشنگتن با توقیف این هواپیما بی‌اعتنایی کامل خود را به هنجار‌های قانونی بین‌المللی نشان داده است.

 «ایوان گیل»، وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت، کاراکاس از زاخارووا به خاطر محکومیت قاطع اقدام آمریکا در توقیف هواپیمای «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا و پشتیبانی او از درخواست مردم ونزوئلا برای بازگرداندن دارایی‌های «دزدیده شده» آنها توسط آمریکا قدردانی و تشکر می‌کند.

ایوان گیل در مطلبی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «ما به نمایندگی از نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به خاطر محکومیت قاطع اقدام نواستعماری اخیر ایالات متحده در توقیف هواپیمای ریاست جمهوری ونزوئلا تشکر می‌کنیم. ما همچنین قدردان حمایت شما از خواسته مردم و دولت بولیواری ونزوئلا برای بازگرداندن دارایی‌های دزدیده شده از کشور ونزوئلا و دفاع از حاکمیت‌مان هستیم.»

«خسوس فاریا»، رئیس کمیسیون دائمی اقتصاد، دارایی و توسعه اجتماعی مجلس ملی ونزوئلا به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت توقیف کردن هواپیمای مادورو در جمهوری دومینیکن مصداق تروریسم و غیرقابل قبول است.

فاریا خاطرنشان کرد: «اتفاق بی‌سابقه اخیر در توقیف هواپیمای ریاست جمهوری ما در جمهوری دومینیکن، در راستای سیاست تجاوزکارانه بی‌سابقه علیه مردم یک کشور و در این مورد علیه انقلاب بولیواری ونزوئلا است. البته این کار ناقض تمامی هنجار‌های قوانین بین‌المللی و طبق توصیف وزارت امور خارجه ونزوئلا، مصداق تروریسمی بی‌سابقه و غیرقابل قبول است.»

شبکه سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد مقام‌های ایالات متحده آمریکا هواپیمای مادورو را در جمهوری دومینیکن توقیف و آن را به ایالت فلوریدا منتقل کرده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: واشنگتن ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار