معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۲۳ کودک کار از ابتدای امسال تاکنون در استان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شد.

 علیرضا سمائی افزود: از این تعداد ۱۰۲ کودک در شهرستان همدان و بقیه در شهرستان‌های نهاوند، ملایر، بهار و اسدآباد ساماندهی شدند.

او تأکید کرد: این کودکان در سطح خیابان‌ها و معابر عمومی مشغول دست فروشی هستند و این سازمان حمایتی در مرحله اول سرپرستان این کودکان را شناسایی و با خانواده‌های آنان در خصوص کار کودکان صحبت می‌کند تا از این امر خودداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت‌های روانی از کودکان، حمایت‌های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده با هدف توانمندی کودک و خانواده، انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: سازمان بهزیستی با بهره گیری از خدمات مددکاری و روانشناسی و با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از حقوق کودکان، بهبود و ارتقا کیفیت زندگی آنها کودکان کار را زیر پوشش قرار می‌دهد.

سمائی افزود: پس از شناسایی کودکان کار و ارزیابی خانواده آنها از نظر وضعیت آسیب‌های اجتماعی، در صورت نیاز مداخلات لازم به کودک و خانواده ارائه و پیگیری‌های درمانی، روانشناسی و مددکاری در این راستا انجام می‌شود.

او با بیان اینکه اگر کودک در موقعیت و مخاطره قرار گرفته باشد مورد رسیدگی و در شرایط حاد پذیرش می‌شود، تأکید کرد: خانواده‌های واجد شرایط در حوزه‌های مرتبط مانند کمیته امداد، زنان سرپرست خانواده و یا سرپرست از کار افتاده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

برچسب ها: بهزیستی ، کودک کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.