فرماندار تایباد گفت: تعداد گیت‌های ورودی در مرز دوغارون برای پذیرایی از زائران افغانستانی ۲ برابر شده است.

مهدی شیردل گفت: برای پذیرایی و تسهیل تردد زائران افغانستانی اربعین، تعداد گیت‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از ۴ گیت به ۸ رسیده است.

وی افزود: همچنین با تعامل و هماهنگی معاونت گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات و ستاد اربعین شهرستان تایباد، مقرر شد تا ۲۱۰ دستگاه اتوبوس افغانستانی برای جابه‌جایی زائران حسینی وارد خاک ایران شوند.

فرماندار تایباد ادامه داد: جهت روان‌سازی در حمل‌ونقل زائران و استفاده مطلوب از زمان، زائران از مرز دوغارون به طور مستقیم به سمت مرز چذابه در استان خوزستان توسط اتوبوس‌ها رهسپار خواهند شد.

شیردل بیان کرد: حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، که روزانه می تواند میزبان ۳ هزار نفر زائر باشد، به‌صورت کامل آماده خدمات‌دهی به زائران کشور همسایه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد ۱۰ موکب در این حسینیه برپا خواهد شد که خدمات پذیرایی نظیر صبحانه، ناهار، شام و نیز بهداشت و درمان، سرگرمی کودکان، پاسخ به سؤالات شرعی و تحویل سیم‌کارت به زوار ارائه می‌شود.

فرماندار تایباد اضافه کرد: ۲ گروه جهادی از مشهد هم برای خدمت‌رسانی در مرز دوغارون حضور پیدا می‌کنند.

شیردل خاطرنشان کرد: میزبانی از زائران اربعین اباعبدالله (ع) افتخاری برای شهرستان تایباد و استان خراسان رضوی است و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار برادران و خواهران افغانستانی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.