تولیت آستان مقدس حضرت شیخ صدوق گفت: در موکب این استان که در کربلا فعال شده از زائران حسینی ۲۲ کشور پذیرایی کردیم.

علی زینبی، تولیت آستان مقدس حضرت شیخ صدوق درباره برپایی مواکب این استان در کربلا گفت: حدود پنج سال است که خداوند توفیق داده و در شهر کربلا موکب آستان مقدس حضرت شیخ صدوق را فعال و در مجموعه مسیر بغداد به شهر کربلا برای زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنیم؛ موکب حضرت شیخ صدوق تاکنون از زائران حدود ۲۲ کشور پذیرایی کرده است. 

وی در ادامه یادآور شد: به طور تقریبی در ایام اربعین هر سال ۱۵ روز سرویس‌دهی می‌کنیم ولی امسال به ما توصیه کردند به شرط اهدای زمین از اول صفر مستقر شویم؛ در فاصله ۶۰۰ متری حرم ابوالفضل در مسیر باب البغداد مستقر هستیم. 

تولیت آستان مقدس حضرت شیخ صدوق با اعلام این خبر که در موکب آستان مقدس حضرت شیخ صدوق روزی ۱۵ هزار پرس غذا توزیع می‌شود، تصریح کرد: معمولاً تا سه روز بعد از اربعین همچنان خدمات رسانی به زائران حسینی را داریم، چون آنها در مسیر برگشت هم نیاز به دریافت خدمات دارند. 

زینبی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گسترده در این موکب بیان کرد: برپایی غرفه کودکان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران بین نماز‌های مغرب و عشاء و همچنین ظهر و عصر از جمله این برنامه‌ها هستند. 

وی عنوان کرد: در مجموع حدود ۲۰ خادم مرد و ۲۰ نفر خادم زن داریم؛ امسال همچنین میزبان برگزاری گردهمایی ملی موکب داران در آستان مقدس حضرت شیخ صدوق بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار