رمضانی گفت: سند ملی خواندن از جنس اسناد مرسوم جمهوری اسلامی نیست. سندی کاملاً راهبردی و متر و معیار آن عملیاتی است.

شب گذشته نشست هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب با مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ساختمان نهاد برگزار شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگویی صمیمانه با خبرنگاران درباره آغاز فعالیت خود در دولت سیزدهم گفت: من با تاخیر پست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را از دولت تحویل گرفتم. شبانه‌روزی کار کردم و آنچه حاصل شد نتیجه زحمت یک کار گروهی است. نگاهم به رسانه نگاه فرصت است. همیشه از خبرنگاران و اهالی رسانه خواستم کمک کنند. من از اهالی رسانه می‌خواستم یقه مدیرانمان را به لحاظ رسانه‌ای بگیرند و رها نکنند. الحمدالله برکاتش هم دیدیم. به قول قدیمی‌ها ما از این تعاملات و همزیستی خیر دیدیم و جزء محبت چیزی از اهالی رسانه ندیدیم.

رمضانی ادامه داد: بعضاً نقد‌هایی دیدیم، ولی می‌دانیم ته این نقد‌ها خیرخواهی است. وقتی هم خیرخواهی وجود داشته باشد آدم ناراحت نمی‌شود. خبرنگار خیرخواه و دلسوز است، بدخواه نیست. کسی که محبت دارد و نسبت به جامعه دردمند است، درد جامعه را می‌گوید. جسارتش بیشتر است، فرصت انتشار دارد. بعضی از مسئولان در جمهوری اسلامی به رسانه به مثابه روابط عمومی و سخنگو نگاه می‌کنند. وقتی رسانه از آنها تعریف می‌کند، رسانه خوب است. وقتی نقد می‌کند، رسانه خطرناک می‌شود. رسانه هر دوی نقد و تعریف را دارد. اگر کلش را پذیرفتی، سمتش برو. اگر این نگاه اصلاح شود، گام بلندی در جهت حل مسائل برداشته می‌شود. خبرنگار بدون در نظر گرفتن مسائل به موضوع نگاه می‌کند.

وی درباره سند ملی خواندن توضیح داد: سند ملی خواندن از جنس اسناد مرسوم جمهوری اسلامی نیست. سندی کاملاً راهبردی است و متر و معیار آن عملیاتی است. اساساً مشکل ما در حوزه فرهنگ و کتابخانه‌ها آموزش و پرورش است. وجدان این سند هم رسانه است. مهمترین وجدان قانون رسانه است. اگر کسی به قانون عمل نکند، چه کسی باید یقه آن را بگیرد؟ 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار